MagE Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Hei, Jeg har 2*250GB Samsung harddisker som jeg har lyst til å kjøre i RAID0. Jeg får ikke til RAID på hovedkortet mitt (Asus A7N8X-E DELUXE), og vil derfor kjøpe et SATA-PCI kort med RAID støtte. Kravene mine er at de har RAID0 støtte, SATA (Hadde vært litt kjekt med SATA 3,0 mtp at diskene støtter det). Og at det er billig, trenger ikke noe mer enn det. Har sett litt på dette kortet. Men SIL3112 kontrolleren skremmer meg litt pga. at HK'et mitt som nektet å sammarbeide bruker den samme kontrolleren. Har også sett litt på dette kortet. Som er det billigeste jeg fant, som støtter SATA3,0 Noen innspill? Andre kort og annbefale? Endret 9. februar 2006 av MagE Lenke til kommentar
borth Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Hei, Jeg har 2*250GB Samsung harddisker som jeg har lyst til å kjøre i RAID0. Jeg får ikke til RAID på hovedkortet mitt (Asus A7N8X-E DELUXE), og vil derfor kjøpe et SATA-PCI kort med RAID støtte. Kravene mine er at de har RAID0 støtte, SATA (Hadde vært litt kjekt med SATA 3,0 mtp at diskene støtter det). Og at det er billig, trenger ikke noe mer enn det. Har sett litt på dette kortet. Men SIL3112 kontrolleren skremmer meg litt pga. at HK'et mitt som nektet å sammarbeide bruker den samme kontrolleren. Har også sett litt på dette kortet. Som er det billigeste jeg fant, som støtter SATA3,0 Noen innspill? Andre kort og annbefale? 5581079[/snapback] Så vidt jeg kan se så er begge disse kortene såkalte "fakeraid". Dvs at det er drivere i Windows som gjør jobben. Dermed så må du bruke CPU-ytelse for å få raskere disker. Det kortet som har de beste driverne blir da det beste kortet... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) sata raid-0 med et pci kort er ikke noe særlig untatt på pci-x ,men for pci-x støtte må du vanligvis ha server maskinvare. Det vil dele båndbredde med alle andre pci enheter og gi max ~128MB/s , dette kun hvis pci busse ikke okkuperes av annet . Sata 3.0/300 raid kort er bortkastet på normal pci-bus da båndbredden som nevnt er begrenset til 128. Dessuten som sagt før her , benytte cpu , da billige raid kort ikke har onboard prosessor og minne/cache. For raid-1 (mirroring) derimot kan det være fornuftig. Endret 10. februar 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
MagE Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Takker for svar Tror jeg kjøper det billige kortet, mtp. at jeg ikke bruker noe spesielt mye CPU kraft Grunnen er som sagt at jeg er lei av å krangle med det noe gammle hovedkortet mitt nå. Lenke til kommentar
Feitakodle Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Dessuten som sagt før her , benytte cpu , da billige raid kort ikke har onboard prosessor og minne/cache. 5585018[/snapback] Hva prisklasse må en opp i for å få kort med onboard prosessor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå