Burkersen Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Kjøpte for en stund siden disken som nevnt i emne. Jeg har fra før en 160GB SATA disk som har fungert utmerket, men jeg ville ha en raskere systemdisk, så jeg kjøpte denne fra Western Digital. Problemet mitt er: Under installasjon av XP får jeg lagt inn driveren til disken/kontrolleren ved å trykke F6 som vanlig. XP finnner disken og jeg får partisjonert og formatert disken. Når filene skal kopieres til disken vil XP kopiere driverne fra diskett stasjonen til HD. Men da klarer de ikke å bli lest? Jeg har prøvd å hoppe over disse filene og da kopierer XP installasjons filene til disken. Men når XP booter etter dette får jeg "blåskjerm" Jeg har oppgradert BIOS og forsøkt et par varianter av SATA driverne. Har også prøvd 2 forskjellige diskett stasjoner uten resultat. Jeg har ikke slettet XP fra den gamle disken, så jeg har sjekket at filene har blitt kopiert over til den nye disken, ved å boote opp med denne igjen med den nye disken som slave. Hovedkortet mitt er ASUS A7N8X Deluxe med integrert SATA kontroller Alle tips mottas med stor takk og bukk.. Lenke til kommentar
baretull Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg har MSI K8N neo4 eller noe med WD raptor 74GB, jeg kan ikke huske å ha lagt inn drivere til SATA under installasjonen hos meg... Har bare disketter med SATA RAID drivere, men ikke for vanlig modus. Kan jo hende jeg husker feil da... Lenke til kommentar
Burkersen Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Jeg har MSI K8N neo4 eller noe med WD raptor 74GB, jeg kan ikke huske å ha lagt inn drivere til SATA under installasjonen hos meg... Har bare disketter med SATA RAID drivere, men ikke for vanlig modus. Kan jo hende jeg husker feil da... 5581284[/snapback] Må nok legge inn driverne. Har prøvd uten og legge inn driverne også. Så la jeg inn driverne til sata kontrolleren i XP med n-lite, det også uten resultat.. Hvis dere ikke har noen svar, så gi meg litt medynk iallefall.... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Har du prøvet å bruke Raptoren på den andre SATA-kontrolleren på hovedkortet? (nForce mest sannsynelig) Jeg har både 2xSATA på nForce3-kontroller og 4xSATA på Sil-kontroller (RAID). Raptoren bruker jeg på nForce3-kontrolleren slik at jeg ikke må ha drivere for Sil-kontrolleren under installasjon osv Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 du med MSI kort MSI har et valg som gjør at S-ata diskene blir som IDE disker og da slipper man drivere diskene funker uten spesielle drivere. har selv MSI Neo2 Platinum 915P og det funker helt fett og uten drivere Lenke til kommentar
Burkersen Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 du med MSI kort MSI har et valg som gjør at S-ata diskene blir som IDE disker og da slipper man drivere diskene funker uten spesielle drivere. har selv MSI Neo2 Platinum 915P og det funker helt fett og uten drivere 5589906[/snapback] Det viste jeg ikke, men vet du hva! Jeg fikk det til Endelig. Fant en side med drivere som vist skulle være siste skrik og da fungerte det. Siden til ASUS var nede så jeg fikk ikke sett der, og det var sikkert like greit :-) Hvis andre får samme problem, mistet jeg desverre linken, så da får de sende en mail isteden så skal jeg sende driverne. [email protected] Takk allikevel for alle svar :-) Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 nForce2: ikke integrert SATA; trenger drivere ved innstallasjon nForce3 250: integrert SATA på de to portene nærmest CPU. Disse trenger ingen drivere ved innstallasjon, men hvis man har 2 ekstra SATA-porter på et nForce3 250-kort, er dette nok Silicon Image og trenger drivere. nForce4: 4 integrerte SATA-porter; trenger ikke drivere ved innstallasjon. Evt. andre porter trenger det. Ikke skyt meg hvis jeg tar feil, et klask på rompa holder. Lenke til kommentar
Burkersen Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 nForce2: ikke integrert SATA; trenger drivere ved innstallasjon nForce3 250: integrert SATA på de to portene nærmest CPU. Disse trenger ingen drivere ved innstallasjon, men hvis man har 2 ekstra SATA-porter på et nForce3 250-kort, er dette nok Silicon Image og trenger drivere. nForce4: 4 integrerte SATA-porter; trenger ikke drivere ved innstallasjon. Evt. andre porter trenger det. Ikke skyt meg hvis jeg tar feil, et klask på rompa holder. 5595288[/snapback] Hehe, skyter ingen jeg... Tror jeg holder meg unna klaskingen også. Men nå har jeg jo løst problemet og jeg måtte legge inn driverne til SATA. Det stemmer at det var Silicon Image drivere, for det står på Chipen på hovedkortet. Kanskje det var feil av meg å kalle den integrert SATA kontroller? Takk igjen for svar. PC'n funker som aldri før. Er så rask atte. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA så glad jeg er...hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå