Gå til innhold

Hva er vits med en 64 bits prosessor?

duffy89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd WinXP64 og det var merkbar ytelsesforskjell. Og det er også logisk, siden jobben for alle DLL-filene går litt raskere, og at disse filene blir brukt flere tusen ganger i løpet av en time, så sier det seg selv at det blir raskere. I tillegg så har WinXP64 en nyere versjon av kjærnen som skal være bedre.

Lenke til kommentar

Jeg merker ingen forskjell utenom at det blir litt mer frustrerene siden du blir en mineoritet og ikke alle drivere/programmer fungerer på din maskin helt smertefritt mer.

Vil antaglivis forbrede seg etter hver som det blir flere 64-bit brukere enn 32-bit brukere, men i denne overgangsperioden, så syns jeg ikke 64-bit er verdt noe.

Det kan hende at tingene går litt raskere, men den tiden jeg har brukt for å løse problemene mine er mye lengre enn de et par sekundene maskinen jobber raskere :p

Lenke til kommentar
Hei, jeg har en bærbar pc med en AMD Athlon 64 3200+ prosessor.

Og i den forbindelse lurte jeg på hva er positivt med en 64 bits prosessor kontra en vanlig. Jeg har ikke 64 bits windows. Er det merkbar forskjell ?

5580809[/snapback]

Det er jo ingen for deler grunnet 64-bit, men sammenligner en prosessoren med XP som er 32-bits og den prosessoren som A64 erstattet er prosessor arkitrkturen klart forbedret og en A64 3200+ er mye bedre enn XP 3200+

RTP :)

Lenke til kommentar
Hei, jeg har en bærbar pc med en AMD Athlon 64 3200+ prosessor.

Og i den forbindelse lurte jeg på hva er positivt med en 64 bits prosessor kontra en vanlig. Jeg har ikke 64 bits windows. Er det merkbar forskjell ?

5580809[/snapback]

Ytelsesforbedringen som kom med AMDs 64-bits prosessorer skyldes ikke at de er 64 bits, men blant annet at det ble gjort en del endringer i arkitekturen i form at større og flere registere. Faktisk kan 64 bit i noen tilfeller redusere ytelsen. Du kan lese mer om dette i artikkelen 64 bit avmystifiseres.

Så lenge du bruker et 32 bits OS er med andre ord årsaken til bedre ytelse andre ting enn at prosessoren er 64 bits i seg selv.

Lenke til kommentar
Vil 64-bit programmer (og også spill) fungere kjappere med en 64-bit CPU i et 32-bit OS, eller blir programmene redusert til å være 32-bit?

5581704[/snapback]

Det er ytterst få programmer foreløpig som bare kommer i 64-bit versjon (jeg vet ikke om noen), og derfor kan man alltid kjøre en 32 bit versjon av den.

Jeg tror ikke en 32-bit prossessor greier å håndtere 64-bit programkode, tilbakekompalibilitet finnes, men fremoverkompatibilitet? tror ikke det.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd samme pc(min) med både 32bits og 64bits Windows XP, så jeg vet at 64bit øker ytelsen merkbart. Grunnen til at jeg ikke beholdt 64bit var at jeg ikke fant kompatible drivere til scanner og skriver.

Nettverkskommunikasjonen er jo kompatibel så det blir vel i så fall opp til de enkelte spilla om det støttes. (Hvis noen har 32-bits versjon og andre 64-bits versjon av samme spill).

5584049[/snapback]

Jeg ser ingne problem med det. Da jeg kjørte 64bit XP på min pc fant den faktisk lokale pcer med Windows98.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...