Gå til innhold

Tenker på å kjøpe barebone

Anbefalte innlegg

Hei. Tenker litt på å kjøpe en barebone, men har ikke peiling på hvor jeg skal starte. Jeg skal ha et Gainward 6600 GT kort (AGP), to harddisker (en PATA og en SATA), to TwinMOS 512mb DDR400 brikker, en og annen DVD-spiller og et M-Audio Revoultion 7.1 i den.

Noen som kan hjelpe meg med å finne kandidater? Pris bør ikke overstige 2000kr og jeg vil helst slippe integrerte grafikkløsninger. Helst AGP8x.

På forhånd takk :)

Endret av lubbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ikke anbefalt å kjøpe AGP kort er jo ikke fremtidsrettet, med mindre du vet at om 3-4år til så skal du bare hive det. Slik som meg så oppgraderte jeg til et GF 6600GT fra Leadtek, og veldig fornøyd med det, dette er et AGP kort siden jeg har en eldre Shuttle som bruker AGP port vel å merke.

Ellers er det bedre med PCI Express eller hva det nå heter, da kan du vet et senere tidspunkt flytte det over til ny maskin.

Frankie

Lenke til kommentar

Kanskje jeg uttrykte meg klønete. Jeg har et Gainward 6600 GT kort (AGP), to harddisker (en PATA og en SATA), to TwinMOS 512mb DDR400 brikker, en og annen DVD-spiller og et M-Audio Revoultion 7.1 som jeg skal ha i den. Jeg har så og si ingen peiling på barebone, derfor spør jeg her. Siden jeg har et AGP kort trenger jeg et hovedkort med AGP8X slot (eller hva det nå heter). Jeg trenger altså forslag til kabinett, hovedkort, strømforsyning (regner med at de selges i samme pakke) og en prosessor som egner seg. Jeg har en AMD Athlon XP 2500+ liggende, men jeg tviler på at socket A selges lenger. Liten skrivefeil i den første posten og, pris burde ikke være over 3000kr.¨

Edit:

Har rotet litt rundt og fant dette: http://eu.shuttle.com/en/desktopdefault.as...169_read-10230/

Passer det til komponentene jeg skal sette inn? Jeg har også lest noe om at kortleseren foran må fjernes om to harddisker skal være i den. Hva er den 8 in 1 card reader tingen egentlig?

Endret av lubbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...