lubbe Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Hei. Tenker litt på å kjøpe en barebone, men har ikke peiling på hvor jeg skal starte. Jeg skal ha et Gainward 6600 GT kort (AGP), to harddisker (en PATA og en SATA), to TwinMOS 512mb DDR400 brikker, en og annen DVD-spiller og et M-Audio Revoultion 7.1 i den. Noen som kan hjelpe meg med å finne kandidater? Pris bør ikke overstige 2000kr og jeg vil helst slippe integrerte grafikkløsninger. Helst AGP8x. På forhånd takk Endret 9. februar 2006 av lubbe Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Du skal kjøpe en barebone med agp, og et nytt agp kort ? why? Du kan f.eks nevne socket ? eller har du ingen prosessor ? Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Ville ikke anbefalt å kjøpe AGP kort er jo ikke fremtidsrettet, med mindre du vet at om 3-4år til så skal du bare hive det. Slik som meg så oppgraderte jeg til et GF 6600GT fra Leadtek, og veldig fornøyd med det, dette er et AGP kort siden jeg har en eldre Shuttle som bruker AGP port vel å merke. Ellers er det bedre med PCI Express eller hva det nå heter, da kan du vet et senere tidspunkt flytte det over til ny maskin. Frankie Lenke til kommentar
lubbe Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Kanskje jeg uttrykte meg klønete. Jeg har et Gainward 6600 GT kort (AGP), to harddisker (en PATA og en SATA), to TwinMOS 512mb DDR400 brikker, en og annen DVD-spiller og et M-Audio Revoultion 7.1 som jeg skal ha i den. Jeg har så og si ingen peiling på barebone, derfor spør jeg her. Siden jeg har et AGP kort trenger jeg et hovedkort med AGP8X slot (eller hva det nå heter). Jeg trenger altså forslag til kabinett, hovedkort, strømforsyning (regner med at de selges i samme pakke) og en prosessor som egner seg. Jeg har en AMD Athlon XP 2500+ liggende, men jeg tviler på at socket A selges lenger. Liten skrivefeil i den første posten og, pris burde ikke være over 3000kr.¨ Edit: Har rotet litt rundt og fant dette: http://eu.shuttle.com/en/desktopdefault.as...169_read-10230/ Passer det til komponentene jeg skal sette inn? Jeg har også lest noe om at kortleseren foran må fjernes om to harddisker skal være i den. Hva er den 8 in 1 card reader tingen egentlig? Endret 10. februar 2006 av lubbe Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Shuttle SN95G5V2 men hadde vel ikke lagt så mye penger i det med en agp slot.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå