svenni84 Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Da var det gjort. Ved et uhell forsvant alle helgens bilder rett ut i intet. Kan noen være en reddende engel og gi meg bildene tilbake? Må vel finnes noen (gratis) programvare til nedlasting som fikser dette?! Bildene er ikke overskrevet med nye bilder... Takker og bukker for all hjelp, Mvh Sveinung Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 På hjemmesidene til Lexar og Sandisk finnes noen programmer som kan lastes ned til å redde minnkort som er slettet ved et uhell. De programmene kan visst brukes på alle kort. Lenke til kommentar
caton Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Smart Recovery kan lastes ned på go.pcworld.no/11839 Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Mitt tips er "jpegdump". Meget gode erfaringer med det selv. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Istemmer på Smart Recovery. Det redder alle bildefiler fra alle typer minnekort og er gratis. Lenke til kommentar
Rolle1 Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Alle mine feriebilder fra første uken på pappaperm forsvant fra minnekortet. Ingen kunne hjelpe, hverken i fotobutikk eller it-avdeling på jobb. Beskjeden var: du må bruke firmaer som er spesialisert på dette, og det vil koste deg flere tusen. - uten garanti for at de finner de. Men så denne tråden ved en tilfeldighet, og prøvde Smart Recovery. Og jeg vil bare si; hjertelig takk for gode tips - for nå er alle bildene tilbake! Lenke til kommentar
jonnyloe Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg har best erfaring med PC Inspectors. Jeg har også prøvd de som er nevnt over her. Den ene gangen var det .nef-filer som gikk tapt, og den andre gangen var det .jpg-filer. Jeg prøvde 7 programmer for gjenoppretting av .nef-filene, før jeg fant fram til pcinspectors som greide jobben. http://www.pcinspector.de/file_recovery/nl/welcome.htm JL Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Har også prøvd pcinspector med hell. Anbefaler egentlig alle å prøve å knipse noen bilder, formatere minnekortet, for så å se om en klarer å "redde" bildene. Bedre å prøve og feile slik, enn å måtte eksprementere med ukjente programmer dersom uhellet først er ute og man må redde et minnekort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå