Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke insistere på "nei", det er mye her jeg ikke har filla greie på. Men jeg har strevd med akkurat dette i yngre dager, og fått vite/kommet til: Det er så mye annet som har høyere prioritet enn VB-kode, så du har ingen kontroll på hva ellers maskinen driver med samtidig. Og da er det jo ingen vits. Etter den tid har det også kommet en del sperrer som f.eks. forhinder sånn kode å stanse virus-scan, brannmurer og sånt rusk, og da blir jo hele ideen aldeles verdiløs. Synd.

HTH. Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar

Det kan jo faktisk være et poeng med CPU benchmark på lavere prioritet enn VB-programmet, ettersom da kan man f.eks. teste forskjeller mellom AV-programmer, etc.

Det er jo egentlig å finne en eller annen beregning som tar lang tid, kan være av typen "finn desimal nr 2.000.000 av PI" for eksempel. Så er det bare å kjøre programmet på mange maskiner, slik at man klare å definere en skala. Eller kanskje bare bruke tiden det tar å gjøre 10.000 slike beregninger.

Lenke til kommentar
Men du har vel ingen kontroll på hvor lav prioritet programmet har rundt omkring[...]

Kanskje ikke direkte, men du kan opprette en thread som er satt til en gitt prioritet (kanskje lavest for dette formålet?). Evt, så kan du jo sette hele programmet til lavest prioritet. Dette har jeg ikke testet, men det er vel mulig å finne sin egen prosess med Server Explorer -> Performance Counters. :)

Men dette er VB.net. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...