spud Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Hei, Jeg tenker å oppgradere mitt gamle socket A system til et socket 939, for en 2X prossesor, til brukt for lyd/bilde/film arbeid (samt også noe spilling). Samt nytt skjermkort. Lånekassen er ikke utrolig gavmild, så det setter litt begresninger i pris. Trenger noen litt hjelp til valg av hovedkort, skjermkort og evt. andre tips: Jeg har fra før som jeg har tenkt å bruke: Kabinett: Lian-Li (v1000) Strøm: Tagan 480W RAM: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2 + Corsair Value 3200 (husker ikke helt) 2x Samsung Synmaster 173t Soundblaster Audigy2 ZS + mus, tast., hardisker, dvd brenner, .. Jeg er da usikker på valg av hovedkort og skjermkort. Det er dual -oppsett av skjerm, og dobble DVI kontaker er da nesten et must (og Nvida kort er vistnok mest egnet for dualoppsett?). Har sett på følgende: AMD Althon 64 X2 3800 2.0 GHz Gainward GeForce 6600GT 256MB GDDR3, PCI-Express,"U/1980PCX XP" Dual-DVI/ViVo Hovedkort: Asus A8N-SLI Premium,nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16 MSI K8N Diamond, nForce4 SLI,Socket-939 BT,54g,Dual-GbLAN,Creative Live,PCI-Ex16 Lurer da på om: - RAM jeg har vil fungerer? - ASUS kortet kan plasseres opp-ned, ettersom det passiv kjøling, -lest at det kanskje ikke går så bra? - Noen erfaringer med Gainward kortet, eller anbefalinger på andre kort med 2xDVI (VIVO)? - MSI kortet og X2 prossesor. Anbefalinger andre kort å se på? Alle innspill mottas med takk Endret 9. februar 2006 av spud Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg ville valgt et langt billigere hovedkort og brukt pengene på et bedre skjermkort, noe som vil føre til mye bedre ytelse totalt sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå