Maniac Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Hi sann Ja, jeg bestemte meg for å kjøpe alstå Gainward GeForce 4 Ti4600 128MB DDR "Ultra/750XP" til PCen min. Så langt er jeg noe fornøyd. I noen spill så ser jeg at grafikken er MYE bedre, hakker ikke, bildekvaliteten er helt topp, og refreshraten er super! Men i noen spill, Som Mafia og Battlefield 1942, så hakker den av og til, pluss at grafikken er den samme som før (da jeg hadde GeForce2 GTS). Detta skjønner jeg ikke!!! Skal ikke grafikken være Super på alle spill, siden jeg har det dyreste kortet på markedet!!! Jeg har DirectX 8.1, jeg har den siste driveren til Nvidia 30.82, og har 384MB RAM og NB!! jeg fikk BARE 5500 poeng på 3d Mark 2001 !!! DET er dårlig ass, jeg forventet MYE mer! Kan noen som har peil på detta, hjelpe meg litt her. Si hva jeg burde så på og av i Kortets egenskaper. eller noen ekstra drivere jeg bude laste ned. Takk på forhånd!!!! Lenke til kommentar
kim2004 Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 3d mark er et program som er veldig CPU intensivt program. så din xp1400 og vanlig sdram må nok ta en del av skylden. prøv heller noen "in game benchmark" type quake osv. da får du en bedre pekepinn på selve grafikkortet. hvis dette ikke hjelper må du nok rydde litt opp i windows regiseret (ligger som oftest mye tull der) eventuelt gjøre en ny install av windows, da får du nok bedre score. Lykke til :smile: [ Denne Melding var redigert av: kim2004 på 2002-09-17 09:40 ] Lenke til kommentar
Fjellsboe Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 resten av systemet ditt er en flaskehals for dette skjermkortet, til den athlonen så burde du ha kjøpt deg et ti4200 istedenfor. Jeg har en P4 2,4 med det samme skjermkortet som du og jeg opplever også hakking i battlefield og unreal 2003 blant annet. (Battlefield kan være krevende) Oppgrader cpu og kjøp deg mer ram. [ Denne Melding var redigert av: Fjellsboe på 2002-09-17 10:16 ] Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 5000 3dmarks er dog litt lite da jeg for nesten 9000 med mitt system. Se om AA er skrud på eller av. Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 5000 3dmarks er dog litt lite da jeg for nesten 9000 med mitt system. Se om AA er skrud på eller av. Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 17. september 2002 Forfatter Del Skrevet 17. september 2002 Takk for svarene !! jeg har 384MB SDRAM, så jeg tror det kan være en del av problemet siden SDRAM er jo en veldig treig type RAM. Så hvis jeg kanskje Formaterer PCen og legger på 128MB (slik at det blir 512MB), kan løse noe av problemet. en ting til. Hvorfor er Refreshraten så jææævlig dårlig i spillene?? I Sof 2 og CS er den utrolig perfekt! men i Mafia, Medal of Honor og i Battlefield1942 er den... tja... "ÆSJ" ! Er det noen måte å fikse den på? Jeg prøvde å bruke en refreshrate fix (NVrefreshrate het den tror jeg).. men den klarte ikke å gjennkjenne kortet mitt... Er det noen som har noe å anbefalle her??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå