random_wannabe Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hei, jeg har "ansvar" i huset mitt for å holde familie pc'en ren for dritt og annet. Sist helg måtte jeg reinstalere windows pga. så mye dritt og faenskap, så jeg har sett meg lei og vil hindre mine småsøsken i å opprette kontakt med sånnt. Derfor lurer jeg på om det er noen spessielle programmer som kan blocke adgang til diverse nettsider og/eller nettsidekategorier. Vet jo om disse Norton greiene osv, men ser heller at jeg finner noe opensource greier sånn at det ikke trengs noe piratkopiering ol. Gjerne si ifra hvis jeg forklarte meg utydlig Lenke til kommentar
b21a Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Har du Online adsl kan du jo bare få installert Kidsurf. "Kidsurf Barnefilter Med ditt Online-abonnement har du kostnadsfritt inkludert Kidsurf (gjelder ikke Online Frisurf), som beskytter barna mot uheldige sider på Internett." Du kan jo også legge inn de verste stedene i "Restricted sites" det stopper i hvertfall diverse active-x controller o.l. fra å kjøre. Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Joa, men før jeg går så drastisk til verks vil jeg heller se om jeg finner noe annet, ettersom jeg nå er blitt så vant til at Telenor sine greier ikke er så gode som de tror.. Lenke til kommentar
gresh Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Blokkere Active-X controllere: Spyware Block List File BlockList (.reg) that contains 8000+ bad domains Blokkere domener (nettsider): Blocking Unwanted Parasites with a Hosts File Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå