nree Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Som topic sier, da jeg skrudde på pcen min i dag gjorde jeg standar prosedyre. Avslutte 2 - 3 programmer, gå inn i mIRC, skjekket diskusjon.no osv. Etter ca 10 minutter reagerte ikke musen, den stod bare helt stille, det samme med tastaturet, ingen reaksjon på mine tastetrykk. Eneste løsning var og restarte via knappen. Samme skjedde neste gang jeg skrudde på pcen.. Jeg begynte å bli lei og gikk inn i sikkerhetsmodus, jeg starta ett ad-aware og ett virus søk. Når jeg kom tilbake til PCen hadde den igjen låst seg i sikkerhetsmodus. Jeg restarta pcen og gikk for og hente noe å drikke, når jeg kom tilbake hadde pcen låst seg i login skjermen. Jeg begynner og blir virkelig lei dette nå, håper noen av dere vet råd! Endret 16. februar 2006 av goggen90 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Søk etter virus med rescue-disketter eller fra Ultimate Boot CD. Lenke til kommentar
nree Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Kom opp en melding i dag da jeg skrudde på maskinen.. Noe i denne duren: Det er for lite strøm til ditt NVIDA skjermkort, ytelsen har blitt redusert slik at dette ikke resulterer i at maskinen mister data og/eller låser seg Hmm, wtf Se profilen min for spec.. Lenke til kommentar
Burrre Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Kom opp en melding i dag da jeg skrudde på maskinen..Noe i denne duren: Det er for lite strøm til ditt NVIDA skjermkort, ytelsen har blitt redusert slik at dette ikke resulterer i at maskinen mister data og/eller låser seg Hmm, wtf Se profilen min for spec.. 5582536[/snapback] 300 watt er vel litt lite til et skjermkort som trenger ekstra strømtilkobling..? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Kom opp en melding i dag da jeg skrudde på maskinen..Noe i denne duren: Det er for lite strøm til ditt NVIDA skjermkort, ytelsen har blitt redusert slik at dette ikke resulterer i at maskinen mister data og/eller låser seg Hmm, wtf Se profilen min for spec.. 5582536[/snapback] Ja du må ha kraftigere strømforsyning. Lenke til kommentar
nree Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Skjermkort.........Gainward Geforce 6600GTStrømforsyning....400W PSU NortQ 120mm Lenke til kommentar
nree Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Ingen? Har 400watts strømforsyning.. PCen har funka fint siden mai. Skjermkortet har også funka fint siden mai. Har resetta bios uten hell.. Har sykt med uferdige ting på hardisken som ikke kan slettes, derfor er formatering helt utelukket. Vurderer å kjøpe en ny harddisk så jeg kan innstalere windows på nytt på.. Noen som har nen anbefalinger? (S-ATA) Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Samsung, Seagate eller Hitachi er vel bra harddisker. Har Seagate selv, ganske fornøyd med den, altså. Prøv en ny installasjon av windows, da vil det nok ordne seg, tenker jeg. Pleier å legge inn XP på nytt hver måned eller hver andre måned jeg, det er smart hvis du alltid vil ha en kjapp maskin. Lenke til kommentar
nree Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Har Samsung Spinpoint selv (200GB) nå, og er storfornøgd med den.. Jepp, det er det jeg tenker, en ren installasjon av Windows, eneste problemet er at det er ca 0,9GB ledig plass på 200GBen min, og siden jeg har en webside på harddisken min som enda ikke er publisert er det litt vanskelig og formatere.. (Alt av koding, databaser osv.) Derfor trenger jeg en ny harddisk.. Skal se litt rundt og se om jeg kan finne en ordning.. PCen min er en ferdig maskin fra komplett, jeg bygde en pc for en venn av meg med omtrendt samme hardwaren (Samme hovedkort osv) da oppdakte jeg at på strømforsyningen var det en ekstra plugg for 24Pins ATX tilkobling. Jeg har ikke denne ekstra pluggen på PSU, men jeg har 24Pins ATX tilkobling på hovedkortet. Jeg leste ett sted at de 4 ekstra var til PCI Ex porten.. Komplett har ikke montert noe som helst i disse 4 pinnene, kan det være det som skaper probemer etter så lenge så siden mai med en vell fungerende PC? EDIT: Post 1777 Endret 13. februar 2006 av goggen90 Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Pleier å legge inn XP på nytt hver måned eller hver andre måned jeg, det er smart hvis du alltid vil ha en kjapp maskin. Feil. Har ikke re-installert på et par år nå, uten at systemet er tregere, men du må gjøre litt forarbeid, bla. legge inn xp og temp på egne partisjoner. Her er en god guide. eneste problemet er at det er ca 0,9GB ledig plass på 200GBen min Det er ikke dette, sammen med en fragmentert disk som er problemet ditt da? Lenke til kommentar
nree Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Hæ? har bestilt en ny 250GB nå vertfall (+ en 20 til 24 pins adapter) såå.. Lenke til kommentar
nree Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Ser ut som pcen fungerer nå.. Litt drivere til skjermkort, lydkort osv + installasjon av en god del programmer og spill så er jeg oppe å kjører igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå