Gå til innhold

Kjøp av mist economy++.Nippel størrelse riktig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg syns utifra hvor mye du bruker på den raddisen(sier litt om hvor bra den Xtreme-serien er) så er det bra, den dagen du skal forbedre litt så trenger du bare to ting en kraftigere pumpe og en dual. Men jeg syns det ser bra ut :thumbup:  Har du plass til 2vifter på radiatoren?

5654643[/snapback]

 

Det er godt å høre :)

Har plass til det, men jeg har for lange skruer hvis jeg skal få festet det til kabinettet.

Da vil jeg komme ned i finnene på radiatoren..igjen... hehe.

 

Må si jeg er meget imponert over støynivået på pumpa, den høres ikke med øret inntil engang!

 

Tusen takk for all hjelp fluesopp, du har vært meget behjelpelig :)

 

-theck1

Lenke til kommentar

Vet det Peterkj, men når man har 4 blokker i en serie så trengs det en bra pumpe.

Hadde en eheim 1250 på Storm-blokka mi, tempen gikk ned litt når jeg gikk over til MCP655. Når jeg mener kraftigere pumpe så snakker ikke jeg on hvor mange liter i timen, men hvor kraftig den er generelt.foreks. 655 er nesten dobbelt så kraftig som eheim 1250 men 655 pumper ikke flere liter i timen fordet.

Nå snakka jeg også om hvis han skulle oppgradere en dag.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Har drevet å prøvd meg frem med luftstrømmen i kabinettet, men etter den siste monteringa skjønner jeg heller lite.

 

Jeg bruker asus pc probe for å lese av cpu temperaturen.

 

Når jeg startet opp stod den på 19 grader. Dette var jo helt utrolig, men for godt til å være sant. Skjermkortene lå rett over 50 og chipset lå vel midt på 40 sjiktet.

 

Jeg startet å spille for å tyne systemet litt. Når jeg sjekket asusen var plutselig cpu temperaturen oppi 75 grader, men skjermkortene hadde bare økt med > 5 grader. Chipsettet hadde ikke økt nevneverdig.

 

Lurer på om pc proben lurer meg?

Brukte motherboard monitor, men den støttet ikke dette hovedkortet i sine lister, så den stolte jeg ikke på. Den kunne finne på å vise minus grader titt og ofte.

 

Det er meget merkverdig at cpu tempen varierer så kraftig på så kort tid (5 minutter).

Rett etter spillingen (cpu temp i win 75 grader) kjørte jeg en restart og rett inn i bios, der var plutselig cpu tempen på 47.

 

Er veldig usikker på hva jeg skal stole på her. Litt redd for å svi cpuen hvis pc proben stemmer. Har lest av masse rare temperaturer og det har vært stor variasjon.

 

edit: Kan det være amd's cool and quiet? Greit at den roer klokkefrekvensen, men 75 grader kan ikke forsvinne så fort!? Merkelige greier.

 

Takk for alle tips og forslag :)

 

mvh theck :blush:

Endret av theck1
Lenke til kommentar

Jeg stoler på det som vises i bios, men som sagt ikke noe er mer sikrere enn å måle selv. Neste gang du ser at den viser 75grader, så kjenner du på blokka, du skal kjenne om den er så varm som den sier at den er da. Nå i det siste så har jeg snakket med et par stykker som har asus og de sliter med det samme som deg, helt mongo tempratur-visning.

Lenke til kommentar
Jeg stoler på det som vises i bios, men som sagt ikke noe er mer sikrere enn å måle selv. Neste gang du ser at den viser 75grader, så kjenner du på blokka, du skal kjenne om den er så varm som den sier at den er da.  Nå i det siste så har jeg snakket med et par stykker som har asus og de sliter med det samme som deg, helt mongo tempratur-visning.

5661755[/snapback]

 

Takk for tipset fluesopp, du er på nett som vanlig :)

 

Kjenne på blokka er en god idè! Kan ikke huske at pc probe har vært kranglete før, mulig det er den nyeste som er kjip.

 

Kjørte litt 3d mark 06 nå, skjermkortene gikk fra 50 til 53 og cpu fra 47 til 55 (ifølge asus).

Dette virker mer troverdig enn fra 19 til 75 på 5 minutter. At den i det hele tatt var 19 er jo heller lite trolig.

 

Skal ta litt på blokka imorgen, så kan jeg si ifra hvordan det ligger ann.

 

Natti :sleep:

Lenke til kommentar
Har hatt litt problemer med pc probe selv, men ikke så store temp forskjeller. Du burde teste SpeedFAN!

Det kan også være kjekt å sjekke om det har kommet en oppdatering til biosen din!

5661841[/snapback]

 

Takk for tipset :)

 

Merkelig å se temperaturer fra 12 grader til 75 innen kort tid, det har jeg aldri sett før.

 

Oppdaterte bios for ikke lenge siden, så jeg har den nyeste eller nest nyeste.

 

Skal teste speedFAN! :D

Lenke til kommentar

Nå ser temperaturene ut til å være mer stabile :)

PC probe er tilbake i sin gamle fungerende form.

 

Har bestillt 2 stk papts 16,5db vifter nå også, så får vi se om det blir kaldere når jeg har 2 vifter på radiatoren.

 

Noen anbefalinger til luft-flyten til radiatoren da? :)

 

mvh

theck1

Lenke til kommentar
du hadde en singel ja? da har du en foran og en bak på den, så det blir push and pull opplegg

5695213[/snapback]

 

Allrighty :D

 

Men skal jeg trekke luft fra utsiden av kabinettet ned mot radiator, og så ha en som trekker lufta inn i kabinettet?

Har en 120 mm papst 16,5db vifte bak som trekker ut lufta, og 2 80mm standard lian li vifter foran som trekker inn frisk luft.

Endret av theck1
Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Igår kveld begynte pumpa mi å lage høyfrekvente lyder. Trodde først det var psu'en min, har lest at folk har fått lyder fra sin mist 500w. Men det var visst pumpa.

 

Vanskelig å beskrive lyden, som er konstant, men har korte opphold noen ganger, vet ikke hva som skjer. Prøvde å fylle på mer vann, og da sluttet den litt, men startet for fullt etter kort tid. Det er ingen lekkasjer. Lyden kan beskrives som en moderat matrise skriver, høyfrekvent konstant lyd med litt variasjon i frekvensen.

 

Noen som aner hva dette skyldes? Har jeg rett til å sende den tilbake til microplex og forlange ny? Hvor lang er garantitiden på noe sånt?

 

mvh en frustret

theck1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...