Josten Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Vil også absolutt anbefale dual. Skal du ha singel, må du hvertfall regne med å ha en bråkete vifte. Ellers så er det som regel mulig å plasserer radiatoren i bunn. Men sørg for at luftflyten ikke blir hindret for mye. Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Takker for svar Jeg har bestillt nå, men prøver med en singel som jeg har fra før av, for å se hvordan temperaturene blir. Blir de for høye så får jeg bite i det sure eplet og anskaffe meg en dual. Delene jeg bestillte var: - 4x Kuriyama, slange 3/8"ID - 1/2" - 1x AC vannblokk, CPU, "cuplex PRO" - 4x Slangenippel, metall, 1/8"BSPx3/8"ID (nippel til gpu blokk) - 2x vannblokk, twinplex, 6800/7800 - 2x Slangenippel, metall, 1/4"BSPx3/8"ID (nippel til radiator) - 1x Vanntank m/pumpe - 6x Slangeklemme, Ø5.6-Ø16 - 1x AC korrosjonsbeskyttelse, "ACfluid" Har fra før: - ac evo 120 radiator. ¤ Ser dette greit ut? ¤ Hva bør jeg ha i settet som kjøle"middel"? Hørt at springvann ikke lønner seg. Har kjørt med springvann i mitt gamle asetek sett med algedrepende middel i, og det funket fint. Hva anbefaler dere? Endret 14. februar 2006 av theck1 Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Er du helt sikker på at de nipplene passer, for på microplex så står det at ace evo 120 har en gjengedimensjon på 1/4"BSP! Jeg bruker batterivann og ACfluid! EDIT: Ser du har satt opp 4x Slangenippel, metall, 1/4"BSPx3/8"ID, men av hva jeg kan se så trenger du bare 2stk til radiatoren mens du trenger 4x Slangenippel, metall, 1/8"BSPx3/8"ID til GPU vannblokkene! Endret 14. februar 2006 av Peterkj Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Er du helt sikker på at de nipplene passer, for på microplex så står det at ace evo 120 har en gjengedimensjon på 1/4"BSP! Jeg bruker batterivann og ACfluid! EDIT: Ser du har satt opp 4x Slangenippel, metall, 1/4"BSPx3/8"ID, men av hva jeg kan se så trenger du bare 2stk til radiatoren mens du trenger 4x Slangenippel, metall, 1/8"BSPx3/8"ID til GPU vannblokkene! 5605299[/snapback] Det stemmer, observang du Det er omvendt. Jeg gadd bare ikke sjekke dimensjonene på radiatoren før jeg posta denne posten, så jeg tippa! Bestillingen skal stemme Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Hehe, daså Men skriv riktig neste gang da! Det er viktig å være presis hvis du er ute etter skikkelig hjelp! Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Hehe, daså Men skriv riktig neste gang da! Det er viktig å være presis hvis du er ute etter skikkelig hjelp! 5605442[/snapback] Jepp, beklager det Sikker på at alt passer sammen, lurte mest på om singel radiator vil gå greit mtp temps, og hva som var lurt å ha i vannkjølingen. edit: nå skal alt stemme! mvh theck1 Endret 14. februar 2006 av theck1 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Du skal kjøle 2 kort i Sli, kanskje chipsettet og en Fx-55, ta en dual, skulle jeg kjølt det der hadde ikke jeg tenkt på singel. Husk at sommern kommer Endret 14. februar 2006 av Fluesopp Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Noen av oss bor i kjellere vet du! Jeg har det kaldere her nede om sommeren enn om vinteren faktisk Varmekabler i alt som er av gulv og vegger Men du burde helt klart gå for en dual (minst) hvis du skal kjøle 2x skjermkort og en hissig fx-55! Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 jeg bor i toppen av en blokk og her blir det forbanna varmt om sommern. Hadde ikke vært dumt med - grader Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Du skal kjøle 2 kort i Sli, kanskje chipsettet og en Fx-55, ta en dual, skulle jeg kjølt det der hadde ikke jeg tenkt på singel. Husk at sommern kommer 5606626[/snapback] Ja, får se hvordan det går Blir det veldig varmt så får jeg bare få i hus en dual. Men kan jo legge ut litt temperaturer når jeg har installert det. Får det imorgen, så det blir spennende. Takker for tipsene ihvertfall Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Ja, temps må vi få høre , jeg tror at det kommer til å gå greit, men singelen må jobbe som en superhelt. Sett på en kraftig vifte foran og bak.. Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Hei. Gleden var stor da pakken fra microplex ankom, delene ble montert opp så fort som bare det. Men når jeg skulle testkjøre settet lakk radiatoren (ac evo 120) som ei sil. Lekkasjen kom ikke fra nippel festene, men mellom "finnene", så lekkasjen er fra rørene som går gjennom radiatoren. Dette er ikke videre enkelt å fikse på Kjøpte radiatoren for en stund siden, så garanti er ute av bildet. Det jeg lurer på er hva som kan ha forårsaket lekkasjen? Jeg har vært veldig forsiktig når jeg har montert alt, dog rørene beveget seg litt når jeg monterte nipplene på radiatoren. Mulig dette har laget et lite hull i rørene? Brukte også litt lange skruer for å få montert radiatoren og vifte til kabinettet. Disse kan ikke ha trengt igjennom rørene? Ville vel ha merket mye mer motstand under montering? Dette var utrolig kjedelig, men får vel bare gå til innkjøp av en ny, med mindre noen vet om noe lignende tilfeller og har klart å fikse det. Med trist hilsen, theck1 Endret 16. februar 2006 av theck1 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg leste en guide på et enelsk forum en gang på å sette opp vannkjøling, hvis radiatoren lekker så send den inn igjen(hvis man har garanti), men hvis du ikke har garanti så må du kjøpe deg ny. Det der var trist å høre, sånt er alltid surt Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Jeg leste en guide på et enelsk forum en gang på å sette opp vannkjøling, hvis radiatoren lekker så send den inn igjen(hvis man har garanti), men hvis du ikke har garanti så må du kjøpe deg ny. Det der var trist å høre, sånt er alltid surt 5618343[/snapback] Takk for kjapt svar fluesopp, hadde håpet du var oppe så sent Ok, men jeg husker ikke hvor lenge siden det er jeg kjøpte radiatoren. Skader vel ikke å sende microplex en mail og forhøre meg om situasjonen? Hva skal jeg si? Det er jo mye mulig en monteringsfeil av meg. Kikket litt mer på den nå, så ut som det var skruen som har kommet borti ett av rørene. Teit lagt opp at hvis man har for lange skruer så skal de ødelegge hele radiatoren, men det får være så. edit: Hvis jeg må kjøpe ny, hvilken -singel- radiator anbefaler dere, som har god kjøleevne? Kikket litt på black ice extreme , vil den duge, tro? Tips og råd settes umåtelig pris på Endret 17. februar 2006 av theck1 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 På Black Ice serien er også sånn at man må være forsiktig å ikke skru skruene for langt ned, Et tips er å bruke strips faktisk istedenfor skruer, men nok om det. Er det lenge siden du kjøpte radiatoren da? det skader ike å høre hva microplex sier. Jeg syns selv at det kunne godt vært litt mer rom for å skru, jeg tenker da også på de som ikke leser så mye på nett eller har fått opplyst om at man må være forsiktig med å skru for langt ned. Men hvis du må kjøpe deg ny, så håper jeg at du vurderer en dual Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) På Black Ice serien er også sånn at man må være forsiktig å ikke skru skruene for langt ned, Et tips er å bruke strips faktisk istedenfor skruer, men nok om det. Er det lenge siden du kjøpte radiatoren da? det skader ike å høre hva microplex sier. Jeg syns selv at det kunne godt vært litt mer rom for å skru, jeg tenker da også på de som ikke leser så mye på nett eller har fått opplyst om at man må være forsiktig med å skru for langt ned. Men hvis du må kjøpe deg ny, så håper jeg at du vurderer en dual 5618388[/snapback] Ja, er kjipt å lære på "den harde måten" . Vurderer sterkt en dual, men jeg mener det vil ødelegge hele kabinettets utseende, og det er jeg ikke interessert i Luftflyten er meget bra i dette kabinettet, så en singel vil holde til mitt bruk. Jeg er ikke overentusiast, er bare interessert i stillhet Vil black ice xtreme være et godt kjøp, i forhold til ac evo 120? Andre radiatorer som er bedre? (singel radiatorer) theck1 Endret 17. februar 2006 av theck1 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Jeg gikk fra en trippel til en Black Ice Xtreme dual og den var like bra som en trippel, så den der er vel like bra som en billig dual kan jeg tenke meg. Så hvis du ikke vil ha dual så er det der vel det beste valget du kan ta, hvis man tenker på størrelse og tempratur. Den spiser dobbelt så mye varme som den vanlige black ice singel. Endret 17. februar 2006 av Fluesopp Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg gikk fra en trippel til en Black Ice Xtreme dual og den var like bra som en trippel, så den der er vel like bra som en billig dual kan jeg tenke meg. Så hvis du ikke vil ha dual så er det der vel det beste valget du kan ta, hvis man tenker på størrelse og tempratur. Den spiser dobbelt så mye varme som den vanlige black ice singel. 5618405[/snapback] Det høres bra ut, da tror jeg sannelig jeg går for den:) Men da er jeg usikker på nippelstørrelse igjen, fordi komplett oppgir mm istedenfor tommer. Jeg trenger 3/8"id. Hva tilsvarer dette i millimeter? Legg gjerne ved en link til nippel som passer den radiatoren og mitt oppsett Takker for kjapp respons, fluesopp! rip ac evo 120 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306088 De har de der, men da må du bruke gjenge teip, pågrunn av at det er ikke pakning på de. De andre som er der så står det 10mm men det er til slanger som har 7mm hull. Dette er vel et dumt spørsmål, du bor ikke i Oslo? Endret 17. februar 2006 av Fluesopp Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306088 De har de der, men da må du bruke gjenge teip, pågrunn av at det er ikke pakning på de. De andre som er der så står det 10mm men det er til slanger som har 7mm hull. Dette er vel et dumt spørsmål, du bor ikke i Oslo? 5618423[/snapback] Bor i trondheim, og helgen er rett rundt hjørnet, så det betyr at jeg ikke får radiatoren før til uka hyl! Takk for link 110% sikker på at de stemmer overens med 3/8"id slanger? Gjengeteip har jeg tre stykker av, så det er ikke noe problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå