Gå til innhold

Hjelp please, må jeg ha nytt motherboard/processor?

Lumrefant

Anbefalte innlegg

Jeg har en en 2 år gammel pc som driver spill helt ok, men jeg vil gjerne kunne sette grafikken litt opp på nye spill. Mitt GF 2 mx begynner å bli litt gammelt så jeg skal kjøpe nytt, kanskje GF4Ti. Trenger jeg å kjøpe nytt motherboard og/eller processor for å bruke et nytt GF 4 Ti kort?

Min pc NÅ: (jeg er ikke dataekspert så noe av infoen er sikkert unyttig.)

Microstar MS-6340 motherboard

AMD Athlon K7 1Ghz processor

384 MB SD RAM

GeForce 2mx 400

Jeg har ca.4500 kr å bruke på oppgraderinger, og skal oppgradere i februar 2003 (prisene er sikkert litt lavere). Utrolig takknemlig hvis du kan gi meg noen råd til hva jeg skal kjøpe av nye ting og hvor jeg kan kjøpe det, bra side forresten :smile:.

Jeg vet at mitt motherboard trenger et socket A processor eller noe, vet lite om dette, kan jeg kjøpe en AMD Athlon XP til det motherboardet jeg har nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Markedet ser sikkert litt annerledes ut da tenker jeg. Prisene kan jo synke, eller gå opp. Rykter viser til at prisene kommer til å gå opp på blant annet.

Syntes ting forandrer seg temmelig mye bare hver måned jeg men. Hver gang lønningen kommer, så er det noe nytt man må sette seg inn i og revurdere hva man skal handle inn eller ei.

Hvis du skal vente så lenge, så kan du nok liksågodt bytte hele opplegget ditt. Du må nok bytte hk også.

Pcen din er ikke så ille da, selv sitter jeg med en p3 550 og gf 1 .. hehe.

Lenke til kommentar

På et std. MS-6340 så kan du ikke benytte raskere prosessor enn AMD Duron 1GHz, d.v.s. ingen XP.

Har du derimot HK av typen MS-6340M Ver5.0, så kan du oppgradere til XP prosesor 2GHz+

Konklusjon:

Hvis du har MS-6340 så må du bytte: Hovedkort, prosessor, minne (anbefales) og skjermkort (anbefales). Spørsmålet er hvor stor strømforsyning du har i kabinettet. Du burde ha ca 300W eller mer.

Vedlagt link til bilde av denne typen kort:

http://www.msi.com.tw/images/product_img/m...bd_img/6340.jpg

Hvis du har MS-6340M Ver5.0 så bytter du bare prosessor og skjermkort(anbefales).

Vedlagt link til bilde av denne typen kort: http://www.msi.com.tw/images/product_img/m...mg/6340M5.0.jpg

Lenke til kommentar
Quote:

Lumrefant skrev (2002-09-17 09:06):

Jeg får vel bare kjøpe nytt skjermkort og mer ram da... :sad:

Du trenger ikke mere sd-ram, Men kjøp deg et bra skjermkort nå, Så blir det ikke så dyrt når du skal oppgradere i feb 03. Annbefaler et GF4 TI4600 er ikke det raskeste lenger men det er ikke så dyrt. :grin: :razz:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...