B4stian Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Har lett på posten.no, men har ikke funnet noe, si f.eks. 400 g, hva koster det? Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Du lette godt på posten.no skjønner jeg. Tok kortere tid å finne det enn å skrive dette innlegget Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 100 norske kroner. Siden vedkommende ikke er så flink til å lete rundt på websider. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Har lett på posten.no, men har ikke funnet noe, si f.eks. 400 g, hva koster det? 5579879[/snapback] Hvis ikke du fant det skjønner jeg ikke hvordan du kalarer å lage tråder her på forumet. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Føler meg dum nå.. så såklart bare i bånn når jeg var på sida selv og der stod det Norden: Norge, Sverige.... Takk! Lenke til kommentar
magicus Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Det koster under 3kr å sende brev fra polen til norge.. altså mer enn dobbelt så billig som å sende innad i norge! Lenge leve posten Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Så har postbudene i Polen sikkert _litt_ dårligere betalt enn de i Norge også. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Tror nok også valutakursen i Polen er vesentlig svakere enn hva den er i Norge også. Ikke se på en krone som ei krone. Ta også kursen med i beregningen. Alt i Polen er dårligere betalt enn hva det er i Norge. Syns faktisk det er billig å sende noe. 112,- for ei pakke, uansett hvor i landet du skal sende den.(Unntatt Svalbard) Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Joa, man kan gjerne si at postvesnet i utlandet/Polen har mindre lønn, men ikke de i Norge. Det er faktisk merkelig at andre land kan ha SÅ lave priser på sendinger til Norge. Brevet/pakken skal faktisk transporteres, sorteres og leveres i Norge og den jobben gjøres ikke etter f.eks polske priser, men etter norske. Når man da kan betale mindre for å sende fra et annet land til Norge enn det å sende det samme innad i Norge så er det ikke bare snakk om forskjellig lønnsnivå. Da snakker vi om at Posten tar seg lovlig godt betalt. Dog har det vel litt med at Posten skal ha lik pris over alt (unntatt Svalbard + lignende steder), men alikevel ... Endret 10. februar 2006 av Ernie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå