hulder Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hva er forskjellen mellom CAT kabel og TP, og hos meg så detter nettet ut veldig mye, jeg mistanker at dette har noe med kablene, men er ikke sikker. Jeg har koblet min data og min brors til en router, men jeg har CAT kabler fra våre dataer til routeren og jeg tror eller det er ganske sikkert at jeg har et par TP kabler som er koblet mellom bredbåndsmodemet og IP TLF-adapteren. Kan det med at nettet detter ut noen sammenheng med CAT kabler og TP kabler? Lenke til kommentar
ronnyenk Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Med min begrensede kunnskaper om nettverkskabler: Cat 5 f.eks er en standard for TP kabler.. Cat 1 ... cat 6.. Cat 5 er det vanligste.. Så kan de mer datakyndige komme med en lengre evaluering av emnet. Lenke til kommentar
hulder Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg har 2 som er CAT 6...hva er de? Lenke til kommentar
ronnyenk Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 * Cat 2: 1 Mbit/s cables for transferring voice and low-speed data. * Cat 3: 10 Mbit/s cables, a predecessor to Cat 5 cables. * Cat 4: 20 Mbit/s cables, being phased out in favor of Cat 5. * Cat 5: 100 Mbit/s cables, the most common ethernet cables. * Cat 6: 1 Gbit/s cables allowing for the Gigabit Ethernet standard. * Cat 7: 10 Gbit/s cables allowing for the 10-gigabit Ethernet standard. ----- http://en.wikipedia.org/wiki/Category_6_cable wikipedia is your friend Lenke til kommentar
Musty Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 det finnes forskjellige verjoner av iallefall cat 5. Cat 5E er i tillegg til cat6 godkjent for Gbit/s, over begrensede lengder selvsagt... Lenke til kommentar
Apocalypse Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Alle (nesten, hvertfall) Cat 5(e) og cat 6 kabler er i tillegg tp kabler. TP er forkortelse for twisted pair. tvunnet parr. Hvert av de 4 parrene er tvunnet enkelt sakt pga å ungå at signalet "hopper" fra en kabel til en annen. (aka krysstale). Bruker du vanlige cat. 6 kabler så er det ikke de som skaper problermer med mindre de er blitt ødelagt. Endret 9. februar 2006 av Apocalypse Lenke til kommentar
hulder Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Kan routeren ha noe å si? Jeg kjøpte min fra Clas Ohlson, den heter Klin. Fatter ikke hvorfor internett detter ut hele tiden. Foressten så har jeg IP telefoni. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå