Gå til innhold

Veiledning i "hvordan erstatte Microsoft"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den 2002-09-22 22:18, skrev Langbein:

Quote:


Dessverre bruker jo (av uforståelige grunner :razz: ) nesten alle grafiske designere Mac, så Linux har kanskje ikke høy nok prioritet ennå.


 

Kanskje de bruker det fordi det er utrolig stabilt og lett å bruke i tillegg har man full kontroll gjennom terminalen. Også ser de bra ut da :smile:

 

Tror jeg skal kjøpe PC nå, er så utrolig lei av Aqua interfacet på macen, det ødelegger hele feelingen. Alt tar alt for mye plass og hva i granskauen skal jeg med en 5 cm lang skygge under hver eneste meny eller vindu. I Windows kan man skru av disse GUI effektene, men ikke på Macen :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-23 10:41, skrev Dan Hansen:

Quote:



Den 2002-09-23 10:35, skrev MCDr:


Så hvis Mac ikke hadde eksistert så hadde vi heller ikke hatt noe GUI?



 

Joda - det var Xerox som oppfant det ...

MacOS ble laget samtidig, men ble lansert litt senere. De fleste som jobbet med GUIn på Xerox gikk over til Apple for å jobbe med MacOS istedenfor fordi de hadde kommet mye lengere i utviklingen.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-23 12:00, skrev MCDr:

Quote:


Den 2002-09-23 10:41, skrev Dan Hansen:

Quote:



Den 2002-09-23 10:35, skrev MCDr:


Så hvis Mac ikke hadde eksistert så hadde vi heller ikke hatt noe GUI?



 

Joda - det var Xerox som oppfant det ...

MacOS ble laget samtidig, men ble lansert litt senere. De fleste som jobbet med GUIn på Xerox gikk over til Apple for å jobbe med MacOS istedenfor fordi de hadde kommet mye lengere i utviklingen.

 

Var det ikke Apple som "stjal" ideene til Xerox da? Mener det var det jeg leste i historie-timen?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...