Gromle Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Skal se på en 1989 VW Passat turbodiesel intercooler til helga, og lurer om det er noen spesielle ting man bør se på i forbindelse med disse bilene? Bilen har gått 250.000 km. Clutch, drivknuter, bremser, termostat ++ er nylig byttet. Bilen har fått oljeskift 2 ganger i året. Voksen eier. Galvanisert karroseri, og eier sa den var rustfri. Så hva bør man se etter? Er det noe Passaten sliter spesiellt med? Har en avtale om at han skal holde av bilen for meg til jeg har sett på den, for er den så strøken som den virker, så tar jeg den. http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1002679 Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Så jo fin og velholdt ut den der, men 30k er kanskje litt mye uten at jeg skal påberope meg mer enn normal peiling....jeg ville nok ha kikka etter bil med litt mer motor for de penga. Fronten på disse Passatene er vel det en kan kalle en "smakssak", og bør vel ikke diskuteres. Tror sikkert at du vil få flere/bedre kommentarer fra folk med vw-peil, men det var som sagt det der med motor. Endret 9. februar 2006 av Tumbleweed Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Bare for å pirke litt så er det ikke en TDI motor som sitter i denne. Er i følge Meca og Mekonomen sine nettsider en 1.6 TD motor på 80hk. Vet desverre ingenting om denne motoren, og viste ikke at den fantes i passat en gang. Men sitter vel samme motoren i Golf 2 i hvertfall. Ellers kan du lese litt om kjente feil og slikt på denne modellen her. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Er kanskje litt dyr, men så er det mye som er byttet nylig. Og det følger med 4 sprett nye vinterdekk og gode sommerdekk. Ser de andre tilsvarende bilene er noe billigere, som de har som regel noe småplukk som må fikses. Og jeg er ute etter en bil som er i god stand og kan rulle i noen år til. Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Ikke for at det er så veldig galt å kjøpe den,men det er vel heller en bil man arver etter bestefar.Hadde også sett meg etter en TDI.Kjøp heller en 1.8 bensin enn den. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Hvorfor bensin? Er ute etter lavt forbruk og en bil som drar godt. Og vil tro denne oppfyller begge kriterier. Er rett og slett ute etter en bil som kan leve i noen år til, og som ikke koster skjorta å ha. Og hvis det stemmer at det er den 1,6 dieselen, så har jeg kjørt den mye i Golf 2. Funker fint den. Lenke til kommentar
joka Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 jeg har og en slik bil (stasjonvogn bensin).... vanlige feil på disse bilene: spindel-leddene foran.. når den ene ryker så bytt begge.. siden du alikevel må ha en ny hjulstillingskontroll, håndbremsen på de bilene som har skiver bak, bremseslanger, ukontakt i sikringsboksen svake lys (det er ikke rele på hovedlysene). dørhåndtakene kan være vrien på vinteren, reima til servoen er viktig å holde stram den er montert lavt og slurer mye når den blir våt av snø og regn... bilen er ikke helgalvanisert, bare dørken og hjulkassene. fronten er ikke pen jeg har gjemt min bak 3 store ekstralykter, jeg bruker også 100 w pærer... ikke for at det gir mer lys, men det blir varmere og det holder snø og is borte... viktig her i nord...(Min bil) Jeg bor i "ødemarka", ingen politi som sier at jeg har for mye lys..... jeg vet ikke så mye om den diesel motoren men det er ca 80 HK og den bruker vel under halv-litern på mila. Lykke til med bilkjøp.... Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Har som sagt aldri kjørt 1.6 TD, men den motoren funker sikkert helt fint. Hvis du har kjørt den i Golf vet du sikker litt om hvordan den er. Hvis du skal ha en bil som går billig er jeg ikke i tvil om at jeg hadde valgt diesel. Tror ikke prisen på den er sånn helt gal heller, men kommer jo ann på hvor bra stand den er i. Bare sørg for å få prøvekjørt den først i hvertfall så finner du ut litt om hvordan den er å kjøre. Lykke til med kjøpet! Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Skal du ha passat 88+ må du skaffe deg en fetere grill noe à la dette:http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...pos=25&tot=1592 Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Der var bilen kjøpt. Virker helt strøken så langt. Alt fungerer. Mesteparten av slitedeler er byttet. Sånn høvelig sprek, men er forbruket som er det viktigste. Lekker ikke olje, svetter ikke olje engang. Tror det var rimelig bra kjøpt, bare håper det tåler tidens tann. Lenke til kommentar
Gmail Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Der var bilen kjøpt. Virker helt strøken så langt. Alt fungerer. Mesteparten av slitedeler er byttet. Sånn høvelig sprek, men er forbruket som er det viktigste. Lekker ikke olje, svetter ikke olje engang. Tror det var rimelig bra kjøpt, bare håper det tåler tidens tann. 5584022[/snapback] Betalte du 30.000kr for den? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Ja, han ville ikke gå noe ned på pris desverre. Men bilen var såpass strøken og det fulgte med gode dekk, så jeg lot det stå til. Kunne sikkert funnet en billigere, men de andre jeg har sett på har det vært endel småplukk med, og det gidder jeg ikke. Lenke til kommentar
Gmail Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Får håpe den holder da. Men er vel mye som kan skje med en bil som har gått 250.000km. Du får håpe bilen har blitt serdelse godt tatt vare på siden den var ny... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Gratulerer med et sannsynligvis godt kjøp En veholdt gammel bil gir somoftest mer for penga enn en rompekjørt, halvtrimma bondebil.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå