chokke Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Ja, har prøve i morra med det, men skjønner ikke dritten av det og trygd . Hva er det som skal hvor når man ser i et regnskap og hvordan skal det føres? Og trygd - hvordan regner man ut det? Trenger også en modell til disse to tingene hvis det er mulig innen 3 timer . Og det med balansering av debet/kredit greia skjønner jeg ikke bæret av, hver gang jeg gjør det ender jeg opp med 80000 på den ene sia og -50000 på den andre osv, helt syke tall.... Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Har du ikke fått/ laget modeller til å regne ut sånt? Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 her kan du laste ned regnskapsmodellen http://www.aschehoug.no/alfa/ressurser/5.1.html Debet/kredit-greia er ganske enkel. Alt man gjør er å flytte penger fra en konto til en annen. Man setter inn på debet og tar ut på kredit. F.eks om du har 100 000 kr i kontanter og skal sette 10 000 i banken setter man 10 000 på kredit-siden på kontoen merket kontanter og setter 10 000 på debet-siden på kontoen merket bankinnskudd. Jeg tror i hvertfall at det er slik Lenke til kommentar
chokke Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 jaja, da var prøven tatt og bomma med 800 på resultat og 500 eler no på balanse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå