Lumrefant Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Jeg har en en 2 år gammel pc som driver spill helt ok, men jeg vil gjerne kunne sette grafikken litt opp på nye spill. Mitt GF 2 mx begynner å bli litt gammelt så jeg skal kjøpe nytt, kanskje GF4Ti. Trenger jeg å kjøpe nytt motherboard og/eller processor for å bruke et nytt GF 4 Ti kort? Min pc NÅ: (jeg er ikke dataekspert så noe av infoen er sikkert unyttig.) Microstar MS-6340 motherboard AMD Athlon K7 1Ghz processor 384 MB SD RAM GeForce 2mx 400 Jeg har ca.4500 kr å bruke på oppgraderinger, og skal oppgradere i februar 2003 (prisene er sikkert litt lavere). Utrolig takknemlig hvis du kan gi meg noen råd til hva jeg skal kjøpe av nye ting og hvor jeg kan kjøpe det, bra side forresten :wink:. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Du får slike kort til rundt 2000 nå hos de fleste nettbutikkene, tror jeg så 1500 et sted. Prøv Flexi-Data eller andre webshopper. Lenke til kommentar
Lumrefant Skrevet 17. september 2002 Forfatter Del Skrevet 17. september 2002 ok thx, noen som har litt mer info om dette? pliz... Lenke til kommentar
Tim Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Var jeg deg så ville jeg heller gått for et GF4 Ti4200! Det kortet som sannsynligvis har mest framtid av denne typen er "Point of View Geforce 4 Ti4200 XP" Heter sikkert noe mere også, men det er det eneste du trenger vite :smile: Dette kortet har 128mb med den beste rammen (3,3ns) mens de andre Ti4200kortene leveres med den en del tregere rammen på 4ns. Det kjører også på 50mhz høyere memory clock en det som er "normalt" på Ti4200 kortene. Dette kortet er også MMMMMEeeeggeettt godt egnet for overklokking, kan faktisk lett klokkes til Ti4600 nivå! Kortet koster ca 2000kr hos fks http://www.databutikken.com. Da sitter du igjen med 2500kr disste ville jeg spart til ca 12 år og da ha lagt til ca 2000kr til, da har du 4500kr :smile: Dette ville jeg da puttet i et nytt Hovedkort, prosessor og ram. MVH Tim Lenke til kommentar
Lumrefant Skrevet 17. september 2002 Forfatter Del Skrevet 17. september 2002 Oki takk for rådet men jeg har ingen peiling på overklokking, kommer sikkert til å ødelegge den hvis jeg prøver :wink:. Lenke til kommentar
hutre Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Jeg tviler på at den PC'n vil klare å utnytte et slikt grafikkkort max, men den ligger ikke langt bak. I tillegg så tror jeg du er veldig tidlig ute med spørsmål hvis du ikke skal oppgradere før februar. Innen den tid har det kommet nye grafikkort på markede og prisene kan ha sunket endel. Prøv igjen om noen mnd :smile: Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Quote: Den 2002-09-17 08:20, skrev Lumrefant:Oki takk for rådet men jeg har ingen peiling på overklokking, kommer sikkert til å ødelegge den hvis jeg prøver :wink:. Hehe, det klarer du neppe! Men sjekk HER Et Gainward GF4Ti4200 64MB kommer nok til å fungere greit på maskina di, men jeg ville oppgradert snart hadde jeg vært deg :smile:! 1568,- Lenke til kommentar
Lumrefant Skrevet 17. september 2002 Forfatter Del Skrevet 17. september 2002 Ja, det var det jeg på en måte har planlagt, INNEN februar har jeg 4500 til pc oppgraderinger (tror jeg) :smile:. Man kan jo tenke seg hvor mye GF 4 Ti 4600 synker i pris når det kommer ut masse nye kort. Et enkelt spørsmål, kan jeg oppgradere processoren min UTEN å oppgradere hovedkortet mitt? Jeg skal få mer RAM gratis oxo (SD ram). Er SD lixom ikke bra nok nå plutselig :wink:, hvis jeg har masse av det funker det vel bra? Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 SD RAM funker det men DDR er mye bedre.. Microstar MS-6340 motherboard, - Hovedkortet kan du jo finne ut om på http://www.msi.com ? Der står det allt infor og oppgraderings muligheter osv.! Lenke til kommentar
Lumrefant Skrevet 17. september 2002 Forfatter Del Skrevet 17. september 2002 Quote: Et Gainward GF4Ti4200 64MB kommer nok til å fungere greit på maskina di, men jeg ville oppgradert snart hadde jeg vært deg Jeg har nok ikke pengene før februar 2003, og da koster et GF 4 Ti 4600 omtrent det et 4200 gjør nå (tror jeg). Vil gjerne ha et bra skjermkort når jeg endelig kjøper et nytt. thx for reply! Lenke til kommentar
[^FLeX^] Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Allt blir billigere med tiden.. Nå har jeg en T-bird 1.2 GHz, 256MB PC133 og GeForce4 Ti4600. Dette funker helt ypperlig til de fleste spill (kjører oftest 1024*768 32bit, full details). Noen ganger skulle jeg ønske litt extra krem fra CPU og RAM, men jeg venter på Hammer nå ettersom de blir en ny slot og så har kanskje KT400 utviklet seg litt mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå