Gå til innhold

Forslag til aktiviteter? - Gym i 10. klasse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt sent, nen:

Kommer litt an på hvilken klasse du har med å gjøre, en aktiv klasse eller en gjeng med latsabber...

Oppvarming:

Noe av det verste jeg vet er haien kommer, stiv heks er flott som oppvarming når jeg hadde oppvarmingen i ju-jitsu siden du får løpe og strekke deg litt samt rulle og krype, men ikke når det er snakk om en klasse i 10'ende... Da ville jeg heller løping med diverse kommandoer eller la de få bestemme hva de vil... Når du er ferdig med selve oppvarmingen tøyer dere lett ut

Hovuddel: igjen kommer det til hvilken klasse du har med å gjøre, men fotball, håndball, sirkeltrening, samt legge inn en liten økt med styrke (i sirkeltrening legger du dette inn i løypen)

Nedtrapping: lett jogg

Uttøying: diverse tøyeprogrammer der du tøyer hovedsaklig de mest brukte musklene i kroppen

Hvordan gikk timen egentlig?

Lenke til kommentar
Litt sent, nen:

Kommer litt an på hvilken klasse du har med å gjøre, en aktiv klasse eller en gjeng med latsabber...

Hvordan gikk timen egentlig?

5590736[/snapback]

Pga. meget fjern gymlærer så skal jeg lede gym neste fredag, så det er bare å komme med tips! :)

Tror det kommer til å se sånn ut:

Oppvarming: Jogging m/ aktiviteter på komando.

Hoveddel: Sirkeltrening, der styrke er hovedfokus.

Avsluttning: Samlet styrke (Situps, pushups) og lett jogging, samt uttøying helt til slutt.

Endret av christer-R
Lenke til kommentar

Oppvarming: Dansk kanonball FTW!! (ikke vanlig kanonball)

Hoveddel: kondisjonstrening med stafettkonkurranser mot slutten... vær oppfinnsom

Avlsutning:

Tjukkaskappløp (forutsett at du har 2 tjukkaser)... 2 lag skal konkurrere om hvem som klarer å skli tjukkasen sin på langs av gymsalen først... kan kun skli den bortover ved å lande på den... her kreves det oppfinsomhet og god lagånd

Lenke til kommentar

Alle mot alle, bruk to baller.... er man truffet må man ut og kan ikke gå inn på banen igjen før den som tok deg er tatt. Blir alle tatt av en er det bare å begynne på nytt osv... Det vil balansere seg ut etterhvert når alle prøver å ta ut de som gjorde det bra sist runde osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...