Manfred Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg lurte på en ting. Er det mulig å få en trigger i MS SQL til å kjøre en web request? Hvordan gjøres dette? Lenke til kommentar
roac Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Jeg lurte på en ting. Er det mulig å få en trigger i MS SQL til å kjøre en web request? Hvordan gjøres dette? 5579172[/snapback] CLR trigger som kjører med EXTERNAL_ACCESS. Da har du .NET APIet å bruke til slikt. Jeg har ikke testet det selv, men det skal fungere helt fint i flg dokumentasjon. Metode, kort fortalt. Visual Studio 2005, nytt database prosjekt (mener jeg det heter), spesifisere (menyen) at du skal ha en ny trigger. Du får en ny .NET CLR trigger som du kan kode i, som kan gjøre den jobben du ønsker). Noe mer detaljert beskrivelse har jeg ikke på stående fot, men jeg vet om et par kurs offisielle Microsoft kurs som dekker dette, deriblant Updating Your Database Development Skills to Microsoft SQL Server 2005 og det kommende Implementing a Microsoft SQL Server 2005 Database. Det finnes sikkert noen dekkende bøker på området også, uten at jeg har noen klare anbefalinger (Det er en stund siden jeg har vært på bokjakt innen dette emnet). Endret 9. februar 2006 av roac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå