Talker Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 I Hvilken rekkefølge burde jeg se matrix filmene? The Matrix, Reloaded og Revolutions er jo grei.. Men når burde jeg se Animatrix? Hører den til noe spesielt sted mellom filmene? Håper dere forstår.. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hhmm...Animatrix filmen har jo forskjellige episoder som skjer på forskjellige tidspunkt. Men jeg så ihvertfall Matrix først, så animatrix, så reloaded og revolutions. Funka fett det. Animatrix utdyper jo bare historien, er ikke no must. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Du kan vel strengt talt ikke kalle de to siste Matrix-filmene et must heller Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Du kan vel strengt talt ikke kalle de to siste Matrix-filmene et must heller 5579595[/snapback] Er egentlig sant det, men syns de er helt greie actionfilmer. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Toeren er en grei actionfilm. Treeren er et eksperimentelt Auschwitz-prosjekt i enorm lidelse for publikum. Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Eg mener nå at 3'eren er en god del bedre enn 2'eren. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Eg mener nå at 3'eren er en god del bedre enn 2'eren. 5579641[/snapback] Jeg hadde også den samme følelsen når jeg kom ut av kinoen. Hele handlingen føltes mer fokusert og engasjerende. Nå er det lenge siden jeg har sett begge så kan godt hende jeg liker Reloaded bedre nå. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg har aldri følt meg så mentalt voldtatt før som da jeg kom ut av kinosalen etter Matrix Revolutions. Noe av det dårligste jeg har sett noensinne. De gikk jo bare tilbake til status quo, ingenting ble egentlig løst. Krigen vil bryte ut før eller seinere. Meningsløs dritt. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Du kan vel strengt talt ikke kalle de to siste Matrix-filmene et must heller 5579595[/snapback] 'enig, de 2 siste var dårlige, værtfall i forhold til den første... de satte slett og rett lista for høyt Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Tilbake til Animatrix. Jeg ville sett den mellom The Matrix og The Matrix Reloaded, siden Animatrix episoden "The Final Flight of the Osiris" er en direkte forhistorie til Reloaded. "The Final Flight of the Osiris" er også et gnistrende eksempel på hvor lang CGI har kommet, bare synd Lucas ikke klarer å bruke det med måte. Det er mange gode historier i Animatrix, i min mening hadde noen av dem heller ikke tatt skade å bli fullengde film... "The Second Renaissance, Parts 1 & 2" gir et godt innblikk i forhistorien til The Matrix, "Beyond" er nydelig, husker ikke særlig mer... --- Jeg likte heller ikke vendingen Matrix tok med Reload/Revolutions; syns de fleste historiene/konseptene i Animatrix (og tegneseriene for den saks skyld) er mye mer interessante. Jeg føler det er så mye mer en kunne gjort med The Matrix enn det som ble vist i Reload og Revolutions. [rant] Og pokker så mye mer "mystiske" alle skulle være i 2 og 3! Greit nok at Keanu Reeves ikke er mye til skuespiller, men må Wachowski tvinge alle til å stå som statuer og levere alle replikker stakato og gravalvorlig? Hvorfor er det aldri noen som snakker til hverandre normalt i de filmene? Og hvor i matrisens navn er den angivelige "kjærligheten" mellom Neo og Trinity. De ser ut som om de kjeder seg i hjæl når de ser på hverandre. Ooooh, lovesparks of dullness! [/rant] Hmm, det var godt å skrive. Endret 10. februar 2006 av olefiver Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Det er mange gode poenger her. Syns også at en først skal se Matrix 1, så høre at de andre filmene er dårlige, så se animatrix og så se de to siste filmene. Animatrix syns jeg egentlig var et spennende prosjekt. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Håper dere forstår.. 5579061[/snapback] Jepp, og du ser selvsagt Naked Lunch først. S, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå