Mostly Space Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Har en gammel Toshiba bærbar, nærmere bestemt en Tecra 8100, som har sluttet å virke. En tid før den ga seg helt hadde jeg problemer med den, og tok ut en av rambrikkene(2x128mb), maskinen fungerte deretter normalt frem til den plutselig ga seg, og aldri våknet igjen. Har åpna pcen og funnet ut at prosessorvifta ikke går rundt. Ellers lyser lamper, og harddisken spinner opp når man starter den, men skjermen forblir svart. Ingenting er åpenbart galt, ingen løse ledninger el. Hvis noen her har noen ide om hva jeg kan prøve på for å få liv i den igjen er jeg svært takknemlig. HAB Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hvis viften ikke går kan det være årsaken, da cpu ellers ville blitt stekt ganske raskt. Men det kan jo være at hk er defekt. Men du kan jo prøve å teste bare vifta ved å sette strøm på den alene. Lenke til kommentar
Mostly Space Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Så det er liten sjanse for å få fiksa den? vil ikke CPU kutte ut før den blir for varm? kan det være derfor den ikke virker? Er det mulig å bytte CPU? En siste ting, hvis jeg ikke får den igang igje, er det mulig å koble på laptop-harddisken til en stasjonær for å redde noen filer? HAB Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Så det er liten sjanse for å få fiksa den? vil ikke CPU kutte ut før den blir for varm? kan det være derfor den ikke virker? Er det mulig å bytte CPU? - Man kan bytte CPU.- Det er mulig den er ødelagt, mulig den er ok. - Du kan sende den til reparasjon, men spør først hvor mye det vil koste og vurder det mot det maskinen er verd. En siste ting, hvis jeg ikke får den igang igje, er det mulig å koble på laptop-harddisken til en stasjonær for å redde noen filer? Det burde ikke være et problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå