Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan overføre fra iPod til iTunes?

5578993[/snapback]

Man kan vel gå en vanlig omvei da? Finne ipod på datamaskinens utforsker, merke det du vil kopiere, lagre det på pc'n for så å ta det "ut" i itunes. Jeg har i hvert fall gjort det. (Hvis det var dette som var spørsmålet.)

Randi

Lenke til kommentar
Joda, men da får du ikke navnene, men kanskje det er navnene igjen på mp3 spilleren. hmm.

5579405[/snapback]

Jada, jeg mener jeg fikk all beskrivelse jeg, men dette var muligens noe jeg hadde lagt i mapper i ipod, det var i hvert fall lydbok, med navn på spor, kapittel, forfatter etc.

Randi

Lenke til kommentar
Sist eg såg på min iPod var det ørten skjulte mapper på iPoden der musikken var lagra. Filnavna var også heilt på tur.

Med Ephpod går det fort og greit.

5580499[/snapback]

Hmmm.. ja , skal medgi at det er litt av en jobb å holde styr på det der ja....har oppdaget det, selv om jeg er litt novise med den mp3'n

Randi

Lenke til kommentar

Du kan ta Backup av musikken på din iPod på Følgende måte!

* Fyr opp Min Datamaskin

* Verktøy -> Mappealternativer -> Vis -> Huk av for "Vis skjulte filer og mapper"

* Åpne opp iPoden din i Min Datamaskin

* iPod_Control -> Music

* Kopier alle mappene der (Fxx) til et valgfritt sted på maskinen din

* Sørg for at mappene ikke er skjulte (filene inni de også) "høyre klikk på mappen" huk av for "skjult".

* Åpne iTunes og trykk "Ctrl + ," Gå da på "Avansert" og huk på "Kopier filer til iTunes Music-mappen når du legger til musikk biblioteket" Da blir Sangene overført til iTunes Music mappen slik at du får dem med navn og det du trenger, de blir også da sortert etter album, og artist.

* Så kan du Klikk og dra dem inn i iTunes.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvis du bruker MediaMonkey i stedet for iTunes til å legge musikken inn i iPod, beholdes filnavnene (de 28 første tegnene) Men de må jo pent havne hulter til bulter i de skjulte mappene iPod er satt opp med.....

Den normale bruker ser jo ikke noe til de kryptiske filnavnene som lages ved overføring fra iTunes. Men når du vil flytte filene tilbake til PCen vil du angre på at du brukte iTunes!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...