Gå til innhold

Inkompatibelhet med skermkort og hovedkort


Thomaes

Anbefalte innlegg

Jeg har fått beskjed om å fjerne IDE-drivere til hovedkorte fra netshop pga en inkompatibelhet med drivere til skermkort og hovedkort...

 

problemet er, hvor finner jeg disse såkalte IDE-driverne, og hvordan sletter jeg dem? er det andre måter å løse problemet?

 

BTW: inkompatibelheten vises ved at det dannes MASSE røde og grønne prikker på skermen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høyreklikk på Min datamaskin-egenskaper-maskinvare-enhetsbehandlingen-

Ide Ata/Atapi kontrollere,mulig du må avinstallere noe der.

5579273[/snapback]

 

virker ikke... andre ideer?

5579404[/snapback]

 

Først må du gi mer info om hardware du har! :mad:

ghbing sin metode skal virke. Du kan prøve å starte driver setup og se om du har der mulighet å avinstalere drivere.

 

Staljin

Lenke til kommentar
Høyreklikk på Min datamaskin-egenskaper-maskinvare-enhetsbehandlingen-

Ide Ata/Atapi kontrollere,mulig du må avinstallere noe der.

5579273[/snapback]

 

virker ikke... andre ideer?

5579404[/snapback]

 

Først må du gi mer info om hardware du har! :mad:

ghbing sin metode skal virke. Du kan prøve å starte driver setup og se om du har der mulighet å avinstalere drivere.

 

Staljin

5579446[/snapback]

 

Strømforsyning:

 

* Sunbeam 550 Watt

 

 

Hovedkort:

 

* Asus A8N-SLI Nforce4

 

 

Skjermkort:

 

* GeFORCE 7800GT 256MB PCIe

 

 

CPU:

 

* AMD Athlon64 3800+ Socket 939

 

 

there you go... dette er da netshop sin gamerPC. de sa at det var mange brukere som hadde dette problemet :wow:

 

EDIT: etter jeg installerte driverne som fulgte med skjer altsaa dette... har proevd diverse oppdateringer, beta versjoner, user-made versjoner.. INGENTIG virker!!!

 

 

 

 

og... hvis ingen veit hva jeg skal gjoere si i hvertfall noe jeg kan drive paa med til netshop fikser detta!

Endret av gravitic
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke jeg. Du har nok laget et krøl nå med alle disse intsal/avinstaleringene. Legg inn Windows på nytt, og se hva som skjer. Du kan også avinstalere ALLE drivere fra Kontrollpanel/Legg ti-Fjern Programmer, og deretter boote i Safe Mode og bruke Driver Cleaner PRO og rense all dritt som blir igjen etter driver avinstalering.

 

Når det er gjordt så booter du i Windows og instalerer alle drivere på nytt.

 

Last ned nyeste drivere.

 

Staljin

Lenke til kommentar
når du innstalerer Nforce 4 drivere får du spørsmål om å innstalere SW IDE drivers...

 

hva med å trykke nei der?

5579871[/snapback]

 

uhm.... hva? har aldri måttet installert nforce 4 drivere... har ikke en Driver-cd for hovedkortet... er netshop virkelig dårlig eller?

Lenke til kommentar
når du innstalerer Nforce 4 drivere får du spørsmål om å innstalere SW IDE drivers...

 

hva med å trykke nei der?

5579871[/snapback]

 

Tror nok det skal hjelpe ja. Kjører selv uten denne driveren, da DVD-brenneren får CRC-feil med den. Har ikke merket noen dårligere ytelse av den grunn.

Lenke til kommentar

ZOMG! hvis den virker da, DA! da blir jeg glad! :p

 

EDIT: dammit! installerer ny windows nå.... da må jeg vente i flere timer! ARGH!

EDIT2: den Windows versjonen jeg installerer nå har jeg ikke fått koblet til internet.. alt jeg trenger er å opprette en "local area network" ting på pc'n... men dette har jeg jo ikke fått til :blush:

Endret av gravitic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...