Qaracuck Skrevet 9. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2006 Heisann, har et hestighetproblem, når jeg logger meg inn på modemet 10.0.0.138 (thompson 510i) så oppgir den hastigheten på 544/4800 kbps, men da jeg måler det foskjellige steder og med programmer er bare hastigheten rundt 1800, har rebootet modemet og satt nettverkskablen rett inn i maskien min, men samme prob, hva kan være problemet her? Det er vel ikke linjen inn til huset da modem oppgir 4800? Håpet det finnes en løsning! Noen som vet noen gode råd? har bredbånd fra telenor! Lenke til kommentar
Battone Skrevet 9. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Du har vel 1500/300, de klarer mest sannsynlig ikke å levere mer enn 1800 til din husstand, de har gammelt utstyr hos sentralen du er hos, men vil mest sannsynlig oppgradere snart, og da får du den oppgitte farten en liten stund. Før du atter går tilbake til 1800/300 ca.. Var ihvertfall det som skjedde hos meg.. Endret 9. februar 2006 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 9. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2006 Hvilken hastighet du har bestilt, betaler for? Har en teori på dette.... Tror Telenor styrer hastigheten på to steder. Den hastigheten modemet ser er hastigheten mellom sentralen (DSLAM) og modemet. Tror telenor også styrer hastigheten ut i fra brukernavnet ditt lit lenger inn i nettet. Driver å sjekker ut dette mot telenor nå, men ikke fått noe godt svar enda..... Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 9. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2006 Den hastigheten du får oppgitt i ruter er den hastigheten linjen syncer på, m.a.o den hastigheten du har. Linjen din er m.a.o sannsynligvis fin. Først og fremst bør du måle hastigheten via ftp, da målingene fra ulike "speedometer" sjeldent blir gode nok (datamengde er for liten og målinger avhenger sterkt av belastning). Finn en god ftp-server i Norge og last ned en stor fil. I tillegg bør du sjekke om du evt. har noe pakketap, eller spikes i ping. Kjør en ping-test, igjen mot en god norsk server. Og selvsagt, sjekk at du ikke har NOE annen programvare eller malware som bruker båndbredde kjørende på PC eller andre PC'er i LAN. Fortsatt dårlig hastighet? Kundeservice :-) Lenke til kommentar
Fantasy6 Skrevet 9. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2006 Sliter med litt av det samme problemet... Har nextgentel adsl free, men oppnår bare en hastighet på ca 3000kbps, mens jeg egentlig skal ha så mye som 6500kbps. Har du noen forslag til gode ftp-servere erikindre? Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 9. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) ftp://ftp.uib.no/ ftp://ftp.uio.no/ Endret 9. februar 2006 av erikindre Lenke til kommentar
Qaracuck Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. februar 2006 har 3000/300 etterellerannet! har prøvd med forskjellige ftp'er også, men samme problem! Har også prøvd med andre maskiner! Lenke til kommentar
Fantasy6 Skrevet 9. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2006 ftp://ftp.uib.no/ ftp://ftp.uio.no/ 5580162[/snapback] Takk skal du ha Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 9. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2006 har 3000/300 etterellerannet! har prøvd med forskjellige ftp'er også, men samme problem! Har også prøvd med andre maskiner! 5580245[/snapback] Har du Delt Aksess eller Full Aksess? (Splitter og telefon på samme linja eller egen linje til bredbånd). I tilfelle DA, har du splitter koblet på første uttak og alle telefoner tilkoblet på splitter? Om du har FA; lang kabel fra uttak til PC? Om alt er koblet riktig er det bare en ting å gjøre; feilmelding og montør. Ikke alltid så lett å få support til å feilmelde, men hold fast på at du har koblet alt riktig og at du ikke har noe annen software som kjører. Vær oppmerksom på at du vil bli fakturert for eventuell feilmelding der du selv har forårsaket feilen. En ting som ikke hjelper å si til support er: "Dette kan jeg, jeg jobber med bla-bla-bla til daglig. Er du het idiot eller?" :-) Hilsen tidligere ansatt på support hos bredbåndsleverandør... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2006 Om ruteren rapporteter 4800, så er det denne hastigheten ruteren kommuniserer med mot sentralen. Du skal under normale forhold få ca 85-90% av dette i netto hastighet dersom du får makset ut linjen. Så ja, dette var et merkelig problem. Har du testet med en annen maskin på samme linjen, om det samme skjer da ? -Stigma Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 9. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2006 Opplevde noe tilsvarende med televoips multibox. Da hadde jeg kun åpnet for HTTP trafikk i portforwarding menyen. Da jeg åpnet for FTP trafikken også, så ble båndbredden som den skulle. Apropo: Hva står egentlig FTP for, og hva gjør det? Lenke til kommentar
Qaracuck Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Har koplet inntaket fra huset rett inn i splitteren og så defra til modem (ca 15m cat5) og telekontakten til isdn boksen. Men som dere sier, så det er vel ikke linjekvaliteten her i huset da som modemet rappoterer hastigheten til 4800? har send mail til telenor og for avente og se hva som skjer! Sinnsykt irriterende! Ps: har all firewall av, og alle porter åpen! Endret 9. februar 2006 av Qaracuck Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 9. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2006 Har du fått det modemet til å fungere med normal fart før? Har du da evt gjort firmware oppgradering eller noe lignende? Lenke til kommentar
Qaracuck Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. februar 2006 ikke gjort noe med modemet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå