Gå til innhold

TES: Hva irriterte deg med Morrowind?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den GRUSOMME journalen (før det ble patchet opp og i mente).

Klin umulig å holde oversikt over quests når de var listet kronologisk etter sidetall i journalen (hvem tenkte på DET egentlig?).

 

Husker utallige ganger jeg satt og klikka frenetisk på next page/last page for å finne en spesiell plass. Ingen som helst indeksering. Det ble heldigvis fikset etterhvert (sånn ett år etter release).

Lenke til kommentar
Kun førsteperson og skapning med tigerhode  :hmm:

5579427[/snapback]

 

 

Det var jo faktisk 3. person også, så jeg tok ikke den helt.

 

 

Ellers så var det plagsomt at de flygende dyrene HELE tiden kom å dunka deg i ryggen, skulle vert sånn at de frykta deg når du var 10 lvl over dem eller noe.

5579511[/snapback]

Boots of Blinding Speed > Cliff Racers

 

Men ja, de er ganske irriterende.. Enda godt de ikke er med i Oblivion.

Lenke til kommentar
Den GRUSOMME journalen (før det ble patchet opp og i mente).

Klin umulig å holde oversikt over quests når de var listet kronologisk etter sidetall i journalen (hvem tenkte på DET egentlig?).

 

Husker utallige ganger jeg satt og klikka frenetisk på next page/last page for å finne en spesiell plass. Ingen som helst indeksering. Det ble heldigvis fikset etterhvert (sånn ett år etter release).

5579440[/snapback]

 

Faktisk det som irriterte meg mest også! Visste forøvrig ikke at det fantes en patch for dette... Kanskje søke den opp og spille en runde til før neste versjon :)

 

Edit: Ellers er jeg en ganske ryddig person, og irriterte meg over bøker som lå henslengt i bokhyllene. Finnes visstnok en fix for dette også :)

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Nå kom jeg på en vanvittig irriterende person, en bosmer i tribunal. Gaenor eller noe, en skikkelig drittunge som ber om penger og kommer tilbake i fullt ebony armor. Men det er på en måte ikke en -feil- i spillet, tipper Bethesda sitter og koser seg mens de tenker på alle stakkarene som sliter med ham. Jesh.

 

Journalen var ganske uoversiktelig ja. Synes godt den kunne ha blitt forbedra enda litt til, en søkefunksjon eller noe (for det var ikke noen søkemulighet annet enn på enkelte ord, var det vel?)

Lenke til kommentar
Nå kom jeg på en vanvittig irriterende person, en bosmer i tribunal. Gaenor eller noe, en skikkelig drittunge som ber om penger og kommer tilbake i fullt ebony armor. Men det er på en måte ikke en -feil- i spillet, tipper Bethesda sitter og koser seg mens de tenker på alle stakkarene som sliter med ham. Jesh.

5580654[/snapback]

Han ruler!

Enkleste måten å få tak i full ebony armor :)

 

Det som irriterer meg mest er at man ikke kan bære mer enn 500 uten å bruke spells eller cheats. Synst den skulle steget eller man skulle kunne kjøpt væsker slik som på WOW.

Cliffracers er også forferdelige, når jeg installerte Veldion så kom det derimot 2-3 nye typer med cliffracers, har aldri blitt så sint noen gang når jeg spiller ^^

Lenke til kommentar

  • Magi var skikkeleg underpowered. Eg var vant til å spele epic wizard i NWN, so då var det eit slag i trynet å oppdage at å bli ein mektig trollmann ikkje var mogleg i det heile i Morrowind. Eg synest at om det er noko som kan få lov å vere overpowered i eit RPG so er det trollmenn på høgt nivå. Hugs at Gandalf avvæpna Aragorn, Gimli og Legolas på 10 sekund. Trollmenn skal kunne bli mektige. I Morrowind var trollmannen min mindre effektiv med magi enn med slagvåpen, og der er berre feil. Det er greit at vi magi-brukarar kan få slite litt meir i byrjinga, men mot slutten skal vi bli mektige. Det er det som er tøft med å vere trollmann.
  • Spelet var veldig ustabilt. No startar det faktisk ikkje i det heile lenger. :(
  • Elendige NPC-ar, som alle pumpa ut dei samme keisame tekststrengane. I tillegg var dei relativt ubehaglege å sjå på.
  • Butikkane hadde veldig lite pengar.
  • Litt triste landskap.

Trass alt dette, synest eg faktisk Morrowind var eit svært bra spel. Eg har derfor skyhøge forventningar til Oblivion, som ser ut til å fikse mykje av det som var gale. :D

 

Kay

Lenke til kommentar

Tjah, husker at loadetida irriterte meg meget i hine hårde dager, når jeg spilte det på en Thunderbird 1000 @ 1100, 384MB Ram og ett GF4Ti200 250/446 (310/530)

 

Og at det var vanvittig begrenset repertoar på npc'ene.. lirte av seg den samme driten gang på gang når man var i nærheten.

 

Men alt i alt ett helt suverent spill. Satt nok langt over en måned med det.

Lenke til kommentar

Sant det, Mage-klassen var ikke veldig lettspilt. Dårlige spells, altfor dyrt å lage egne i spellmaker, med mindre man cheatet for å få tusenvis av penger. Jeg starta en battlemage-type, men selv om jeg levelet Destruction til topps og endel andre vitale skills, falt jeg alltid tilbake på det gode gamle sverdet i kamp.

Balancing var også et problem, cirka halvveis i spillet var jeg så uberpowered at jeg slakta hva som helst med 2-3 slag. Ikke noe moro det heller, liksom.

Selv sånne "superspells" som Inferno var bare vissvass.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...