Gå til innhold

SM Bus Controller og Base System Device?


MiF86

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en Compaq Presario R3205EA laptop, og har nettop installert Windows på nytt (XP Pro.)

Eneste problemet er at i Device Manager er det nå to "spørsmålstegn."

Base System Device og SM Bus Controller.

 

Jeg har googla litt og funnet ut at det har med chipset/hovedkort å gjøre. Jeg stakk på HP sine sider, masse drivere der, men fant ingen ting til hovedkort/chipset.

 

Jeg er ganske sikker på at den driveren finnes på CDen som følgte med laptopen, men nå har det seg slik at jeg ikke finner den igjen. :whistle:

 

 

En side-effect av dette tror jeg er at Elasto Mania (et spill) "lagger", det stopper opp i 50 milisekunder (ca., tok det på øyemål :cool: ) ca. to ganger per sekund. Veldig irriterende og lett å se i det spillet.

Hvis jeg bruker TinyResMeter ser jeg at CPU usage hopper til 1% nå og da, selv om jeg ikke gjør noe...

Jeg har prøvd å fjerne alt av processes fra Task Manager (som er mulig) og det samme med services.

 

 

Så, har noen forslag til hvor jeg kan få tak i driverne? Eller eventuelt hva som kan forårsake denne "laggingen," det er det eneste jeg bryr meg om egentlig, fordi har ingen andre problemer med laptopen.

BTW, kan også se laggingen andre steder, når jeg ser video etc.

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...