Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pcen funker ikke...ikke engang med bytte HK o.l


Anbefalte innlegg

pc min har altså vært "død" i mange måneder, jeg har bytta strømforsyning,prossesor og HK, men det funker ikke...

jeg er JEVLI lei av at det ikke funker, jeg har sendt det inn til proffe pc folk jeg kjenner, de kom bare fram til feil svar..så kjøpte jeg ett nytt HK og det funket sånn halveis jeg kom bare til en skjerm hvor du bare ser _

jeg antar svaret på dette er reinstallasjon av windows...

men så plutselig så bare stoppet viftene etter mange forsøk å komme forbi den _ skjermen....

og jeg har da prøvd min gamle PSU, og det funket ikke....

så jeg har ikke anelse av hva det kan være..:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gikk litt dårlig fram av hva du har skrevet, men starter pc'en? er det noe lys? piper den noe? Og en hovedregel er bytter du hovedkort installer windows på nytt. Selv om du bytter til samme hovedkort kan det være en annen utgave, derfor bytt. Men litt mer info så kanskje man finner en løsning

Lenke til kommentar
Det gikk litt dårlig fram av hva du har skrevet, men starter pc'en? er det noe lys? piper den noe? Og en hovedregel er bytter du hovedkort installer windows på nytt. Selv om du bytter til samme hovedkort kan det være en annen utgave, derfor bytt. Men litt mer info så kanskje man finner en løsning

5578454[/snapback]

pcen startet,ikke lenger,finnes ingen lys,bare piping etter strømmen har blitt slått av\dratt ut-

men hva mener du med bytt?bytte HK igjen(fikk den igår)....

Lenke til kommentar

Dråpen henger der

ikke

 

maskina kan vel ikke pipe når strømmen har blitt trukket ut? Da har du en meget spess maskin. Pip bruker somregel å indikere noe feil. Hvis du nå trykker på startknappen, hva skjer? Stein dau? Da må du sjekke power knappen (svært sjelden noe er feil med denne) så da står du igjen med psu eller hovedkort.

 

Åpne kabinettet, er det noe lys på hovedkortet? Noe som klikker? har du sjekka sikringen i psu? Still nothin?

 

Plukk ut alle kort fra pcen samt minne og koble ifra harddisker og alt annet. Prøv da å skru på pc'en, hva sier den da?

Endret av koskov
Lenke til kommentar
Dråpen henger der

ikke

 

maskina kan vel ikke pipe når strømmen har blitt trukket ut? Da har du en meget spess maskin. Pip bruker somregel å indikere noe feil. Hvis du nå trykker på startknappen, hva skjer? Stein dau? Da må du sjekke power knappen (svært sjelden noe er feil med denne) så da står du igjen med psu eller hovedkort.

 

Åpne kabinettet, er det noe lys på hovedkortet? Noe som klikker? har du sjekka sikringen i psu? Still nothin?

 

Plukk ut alle kort fra pcen samt minne og koble ifra harddisker og alt annet. Prøv da å skru på pc'en, hva sier den da?

5578571[/snapback]

når strømmen går ut piper det(skjedde med min gamle HK og)det er feil, men det piper ikke,når jeg trykker på startknappen er pcen stein dau,powerknappen er på,ingen lys på HKet,hva mener du med klikker?, hvordan sjekker man sikringen(tror svaret ligger der)

Lenke til kommentar

Hvilke pc er det du sitter med? Selv om du filket med ledningene og ikke fikk strøm i deg betyr ikke det at det ikke er strøm i dem. Stikk en pinsett i stikk kontakten så får du deg en oppkvikker, men ikke av 12v i en pc. hehe. Ingen strømmåler... har ikke ei gammel lommelykt du kan modifisere litt? :)

Lenke til kommentar
Hvilke pc er det du sitter med? Selv om du filket med ledningene og ikke fikk strøm i deg betyr ikke det at det ikke er strøm i dem. Stikk en pinsett i stikk kontakten så får du deg en oppkvikker, men ikke av 12v i en pc. hehe. Ingen strømmåler... har ikke ei gammel lommelykt du kan modifisere litt? :)

5578948[/snapback]

jeg har en amd64 3700+,msi k8n diamond plus,geforce 7800 gtx,hiper 580w type-R,twinmos 2x 1gb RAM.

moderkortet finner ikke strømmen til min gamle PSU(400w,kan ikke navne på det),men på mitt gamle HK fant det

men det står på baksiden av HKets pakke(MSIen)at det bør være 450w, så det kan være grunnen til at den ikke enser den...

hva skal jeg gjøre??HKet er en dag gammel, og jeg har ikke fått startan opp pga jeg skulle ha fått installert windows...men..viftene fungerte dårlig og det kan være ettproblem, siden de ikke ga så mye kulde...

Lenke til kommentar

Drit i disse viftene dine da, du bare forvirrer meg. Hehe, maskina funker ikke i det heletatt, etter hva du sier vil jeg si hovedkort eller psu. Monterte du inn hovedkortet selv? Husker jeg fikk en pc engang der han skulle montere selv, tvinga skruene ned i spacerne som holder hovedkortet litt ut fra bakplata på kabinettet. Der var det kortsluttning via skruene så det røyk hvis du hold inn powerknappen. Det var moro, men den funka da når jeg var ferdig med den. Hehe

 

Du får finne deg en annen strømforsyning å prøve da. Virker som det kanskje er der det henger for jeg vil tro at selv om hovedkortet ikke funka så skulle det vært et lite grønt lys der som indikerer at det får strøm. SJekk i manualen om du ikke har oversett noe for jeg tror nesten alle pcer idag har det

Lenke til kommentar
Drit i disse viftene dine da, du bare forvirrer meg. Hehe, maskina funker ikke i det heletatt, etter hva du sier vil jeg si hovedkort eller psu. Monterte du inn hovedkortet selv? Husker jeg fikk en pc engang der han skulle montere selv, tvinga skruene ned i spacerne som holder hovedkortet litt ut fra bakplata på kabinettet. Der var det kortsluttning via skruene så det røyk hvis du hold inn powerknappen. Det var moro, men den funka da når jeg var ferdig med den. Hehe

 

Du får finne deg en annen strømforsyning å prøve da. Virker som det kanskje er der det henger for jeg vil tro at selv om hovedkortet ikke funka så skulle det vært et lite grønt lys der som indikerer at det får strøm. SJekk i manualen om du ikke har oversett noe for jeg tror nesten alle pcer idag har det

5580783[/snapback]

hmm det kan være skruene,men de er veldig løse fra før av...men det er ingen LED lys på moderkortet,synes det er merkelig selv...

jeg får spør enn venn av meg å låne en strøm forsyning...

Lenke til kommentar

Nå har du prøvd mye, så jeg vil mene at du skal skru hovedkortet fra bakplata og samle det på bordet. Start med minne, grafikkort, psu og powerswitch fra kabinettet.

 

Det "kan" være du har overgang et sted i kabinettet.

 

Hilsen tukols

 

Edit: Speaker er også en god ting å få med. Så kan du evnt. få noen beep-koder som forteller litt om hvad som feiler.

Endret av tukols
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...