Gå til innhold

Gøye ting å besøke i Paris?

Torjus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det beste måten å komme fram til alle plassene er metro

billig og enkelt

Shopping er ganske lurt ja som noe andre før meg har sagt

huske det er 2 byggninger eller 3 som har mange 1000 butikker

nesten bare merkevare

Endret av wilai
Lenke til kommentar
Det beste du kan gjøre er å ta frokost/lunsj i en fransk park, med baguetter og ost kjøpt fra en lokal baker/butikk i nærhete.

Ellers så er det viktig å GÅ opp eifelltårnet, alt annet er for pingler.

5582109[/snapback]

eg var heilt oppe og følte meg veldig liten når eg var oppe der :dontgetit:

men Steffy har reist nå tru eg

Lenke til kommentar

Er det bra vær, er det å ta en tur til Sacre Coeur. Fin kirke og utsikt over hele byen ved godt vær.

Bare husk å ta av deg lua om du går innom.

En båttur på seinen kanskje.

Dersom du reiser med dama bør dere se "Before sunset" fra 2004, for å komme i den rette stemninga.

Bare ikke kopier Tom Cruise med frieri i Eiffeltårnet...

Lenke til kommentar

Baattur paa Seinen

Gaa opp til 2. og heis helt opp i Taarnet

Notre Dame

Sacre Coeur (finere enn Notre Dame. Husker ikke hvor i Paris den laa, men paa en eller annen Hoeyde. Montmartre kanskje?)

Montmartre. Husk aa bli tegnet! Her er det vanvittig mange talentfulle kunstnere, og enda flere talentloese folk som tigger penger for dritt :p

Disneyland

Metro. Den er spennende aa ta, enkelt aa greit. Det er masse folk, og saere sanseinntrykk (lukt, syn og hoersel)

Shoppe om du liker dette

Fransk mat. En grunn alene til aa dra til landet :wee: Frokost, lunsj og middag er viktig aa faa med seg paa fransk vis. Her er smaa lokalbutikker svaert kjekke aa ha, samt smaa restauranter.

Latinerkvarteret med mye folk

Louvre, samt hauger av andre museer

Versailles

Dette er et lite utvalg av hva som kan gjoeres i paris. Dette alene ville tatt mange mange mange dager, og for aa nyte det og oppleve "alt" trenger du nok flere uker.

Lenke til kommentar

Mener Magasinet (IKKE Magazinet) hadde en reisereportasje fra Paris for en tid tilbake, da mener jeg å huske at det fantes diverse utesteder "under" Paris. Med hemmelig innganger ned forskjellige kumlokk. Hørtes hvertfall gøy ut.

Endret av Erik-Tor
Lenke til kommentar
Mener Magasinet (IKKE Magazinet) hadde en reisereportasje fra Paris for en tid tilbake, da mener jeg å huske at det fantes diverse utesteder "under" Paris. Med hemmelig innganger ned forskjellige kumlokk. Hørtes hvertfall gøy ut.

5584713[/snapback]

tenk vist du går deg vill?? :no:

Lenke til kommentar

Var i Paris i høst. Utrolig gøy!

Frankrike er vakkert, vakker arkitektur, vakkre mennesker(spes. damer) , generelt sett genialt...

Vi hadde tenkt å se mange ting, men rakk bare Montmarte og Notredame, pluss å se litt rundtomkring. (Var der bare 1 dag). For å si det sånn: tiden FLYR. Det sies at man kan bo der helt liv uten å ha opplevd alt..

Uansett, gled deg! Frankrike er fantastisk land å reise til! :)

Lenke til kommentar
Ellers så er det viktig å GÅ opp eifelltårnet, alt annet er for pingler.

5582109[/snapback]

Hvorfor gå etter posten når du kan ta bilen?

5583812[/snapback]

Fordi å bruke bena er hardcore!

5584713[/snapback]

Høres utrolig kult ut. Jeg var på en ganske underground konsert i Paris, med et fransk band som en kamerat av meg kalte ganske treffende en blanding av Satyricon og sex pistols. Kan uansett si at franskmenn er det villeste publikum jeg noensinne har sett. Så hvis du har muligheten til å dra på en lokal metal-konsert så anbefales det.

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar

Det du bare må gjøre er å besøke pannekake restaurantene. Paris har noen av dem. Og herre jemini så mange varianter av pannekake du finner der :dribble: Faktisk var den beste pannekaken jeg spiste fra en liten simpel pannekakesjappe (Altså et vindu vendt ut mot gaten med palss til en mann i lokalet). Men den pannekaken (crepe eller noe slikt) med sjokoladepålegg så godt at det var vanskelig å motstå å kjøpe en til.

Lenke til kommentar
det beste måten å komme fram til alle plassene er metro

billig og enkelt

Istemmes! Unngå Taxi.... Koster alt for mye i forhold til Metro'en og har en følelse av å ha blitt lurt mer enn en gang ;)

Ev. nattlige aktiviteter... Lido ligger omtrent midt på Champs Elysse (Ta den riktige inngangen, ellers havner du på en billig Sex kino :-))

Ellers Mouiln Rouge!

Herr Brun har noen gode forslag også!

Ha en god tur! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...