Gå til innhold

Et par bilder fra sommerferien...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begge bildene har god kontrast, og bildet av jenta har fin smell i fargene. Dessuten virker øyekontakten med jenta positivt.

Den hvite blusen er utbrent, og motivene er midtplassert uten at dette tilfører bildene noe. Snarere tvert i mot blir de kjedelige og statiske. Det er greit å kunne litt om elementær komposisjon.

Hytta i bakgrunnen forstyrrer i og med at det kommer i forlengelse av hodet til jenta. Hårtustene som blåser i vinden, synes jeg også virker forstyrrende. Siden ingenting annet indikerer vind, ser det bare ut som hun ikke helt har kontroll med frisyren.

Fugleungebildet er ikke så interessant utover "Jeg så en fugl og tok et bilde av den". Det positive er at fokus sitter.

Tor

Lenke til kommentar
Takk for tilbakemeldingene! det så bra ut etter at du fiksa litt... skal tenke på dette neste gang jeg ta bilder og fikser på dem!

5579040[/snapback]

Den fiksen var fin. Virket som om det var litt økning i kontrasten også. Kjekt når man kommer over slike motiver.

Portrettet er greit. Som en annen påpekte hadde huset i bakgrunnen litt uheldig plassering, men kontakten mellom deg og jenten virke genuin. Noen vil kanskje reagere på mangel av bokeh, men i slike bilder som dette er det helt ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...