kak Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 TAkk, jeg har samme. Exif er tydeligvis redigert? 5604615[/snapback] Fjernet, vil jeg påstå. Jeg har også lagt merke til at Photoshop er kriminell til å fjerne deler av EXIF selv om man har valgt at den ikke skal fjerne noe fra EXIF. Jeg har lagt merke til at det er omtrent som å banne i kjerka å nevne det, men jeg bruker primært Paint Shop Pro. Har brukt det programmet i alle år, parallellt med Photoshop riktignok, men Photoshop tar jeg frem bare ved spesielle tilfeller. PSP gjør ikke slike endringer med EXIF som jeg nevnte om Photoshop. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Hvis en lagrer via "Save for Web", fjernes EXIF-informasjonen fra fila, men hvis en velger "Save as" beholdes denne. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
kak Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Jeg har aldri brukt "save for web", så selv om man bruker "save as" så fjerner Photoshop noe av informasjonen. Jeg sier ikke at den informasjonen som fjernes er veldig viktig, men den "trimmer" EXIF noe. Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Heisann, beklager en viss fraværenhet. EXIF-dataene sier ikke så rasende mye egentlig. D70, Tamron 28-75 f/2.8, ISO200, 1/40s, f/5, 28mm. Lyssettingen kommer fra venstresiden med en Photoflex Q39 medium softbox (80*60cm) med en Nikon SB-800 blitz avfyrt på 1/4 styrke (prøv det uten kabel med en Canon uten å legge ut noen tusenlapper ekstra i dingsebumser . Dette er et høydeutstnitt av et horisontalt bilde, siden jeg ikke klarte å stramme opp komposisjonen skikkelig der og da. Som nevnt gikk det 5 minutter fra første rute og til de måtte springe til Petre. Og takk for skryt Lenke til kommentar
brainware Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Dette er et høydeutstnitt av et horisontalt bilde, siden jeg ikke klarte å stramme opp komposisjonen skikkelig der og da. Som nevnt gikk det 5 minutter fra første rute og til de måtte springe til Petre. 5606902[/snapback] Meget bra utsnitt vil jeg si. Det som gjør utsnittet bra for dette portrettet er at personene i bakgrunnen er akkurat passe uskarpe, skarpe nok til at du viser de spesielle uttrykkene, og de blir gjort uviktige i portrettet ved å croppe slik det er gjort. De kan godt være medlemmer av bandet for det jeg vet, men dette er et portrett av 1 artist, ikke et band. Eller de kan være vakter eller bare fans, hva vet jeg. De er med på å gjøre bildet perfekt etter mitt syn, spesielt siden de ikke trekker bort oppmerksomheten fra hovedpersonen på denne måten. Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Veldig tøft bilde, si ifra hvis du vil ta bilde av bandet mitt! hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå