morgus Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hei Har nå hatt min spill pc i ca ett år og merker at det begynner å lagge litt i de nyeste spillene, de specs jeg har nå er som følger: HK: Asus A8N-SLI Deluxe (med defekt chipset vifte) CPU: AMD64 3000+ Ram: 1024MB Corsair DDR 550 (2x512) Skjermkort: 2xXFX 6800GT i SLI Mitt problem er som sagt at det lagger i de nyeste spillene som quake 4, doom 3 og HL2 osv, det har ikke lagget i de spillene før, men det er kommet nå i ettertid... Det jeg har tenkt litt på er om jeg burde skaffe meg litt mer minne og kanskje en litt bedre cpu, pluss et nytt HK så jeg får klokket cpu'n igjen. Slik det er nå må jeg kjøre den på std. hastighet fordi min chipset vifte er dratt til de evige jaktmarker, så det blir fort ustabilt ved klokking... Jeg har tenkt å kjøpe litt fremtidsrettede ting, så det jeg så litt på er som følger: CPU: AMD64 X2 3800+ HK: Asus A8N32 SLI Deluxe Corsair Twinx 2048 Er dette noe å satse på eller bør jeg sjekke ut noe annet? Jeg regner med at det er bedre med 2x1024 brikker istedenfor 4x512, da har jeg også mulighet til å oppgradere med mer minne senere også. PS: Har ikke reinnstallert windows på snart 1 år, har det noe med lagget å gjøre? (Vet det er litt OT, men gidder ikke å lage en hel ny tråd bare for det spm) Har lagt inn alt av nye drivere, men det har ikke hjulpet noe heller. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Oppgrader til 2x1024 mb ram i første omgang, evt oppgrader prosessor også, ikke noe poeng i å oppgradere hk. Lenke til kommentar
morgus Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Oppgrader til 2x1024 mb ram i første omgang, evt oppgrader prosessor også, ikke noe poeng i å oppgradere hk. 5578398[/snapback] Takk for kjapt svar Ok, da legger jeg nok inn en bestilling på de minnebrikkene og muligens cpu, men jeg venter nok med det HK til det blir billigere og jeg trenger mer power fra cpu'n siden det ikke er noe poeng i det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå