Eirzik Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Noen som vet om det er dyrt å skifte toppakning på en Opel Omega? hva koster selve pakningen, og er det masse arbeid? Håper på rask respons:) Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Pakningen koster 100-200kr. Men det er masse jobb. Hele toppen må av, og da må registerreim og alt av ventiler ut og evnt må topp slipes. Kan fort blir fra 5000 og oppover på merkeverksted Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 2.0 - 233 2.4 - 378 2.6 - 1149 3.0 (12v) - 977 Prisene på mekonomen. Litt plunder å bytte, og toppen har strekkbolter som også bør byttes. Lenke til kommentar
Eirzik Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Okej:) takk for raske svar... hmm... skal vurdere hva som må gjøres.. kanskje det er like greit å bytte motoren... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Den tanken er jo vært en ekstra vurdering Alltids noe større du kan putte i med mindre du har Lotus Omega da Lenke til kommentar
Eirzik Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Ingen lotus her desverre... er nok en 2 liter... hehe.... noen jeg kjenner hadde en lotus, men den ble så dyr å forsikre at de aldri fikk skilter på den... hehe... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Skjønner Du kan jo evt. få tak i en lik motor som har gått lite, eller gå for en som er hakket vassere Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Har byttet toppakningen på min 87 modell 2.0i Omega. Var gjort på et par kvelder. Strekkbolter bør ikke byttes, de må byttes! Du bør også bytte vannpumpa med det samme og kanskje regreima.. Du har det jo allerede oppe så da er det lurt å ta det i samme slengen. Med pakningssettet følger det med ventilpakninger og toppdekselpakning så om bilen din bruker olje så kan du kvitte deg med problemet også Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Så lenge disse motorene er kjent for dårlig topp og ikke bunn er det beste å fikse toppen for du vet ikke hva du får når du bytter motor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå