agail Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hei. Familien min har en maskin i lag. Jeg har kjøpt en ekstra harddisk til den, så vi har to harddisker i maskinen. Jeg vil ha den ene privat til bare min bruker, evt sette passord på den. Er dette mulig? Kjører Win Xp SP 2 Søsteren min så en film jeg hadde på min harddisk, så når jeg skulle på pcèn igjen hadde hun klart å slette den. Irriterende! håper jeg kan forhindre at dette skjer igjen. Lenke til kommentar
koskov Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hmm, godt spm. Burde jo absolutt være mulig, men kan ikke finne det. Var jo mulig på win2k så rart hvis det i win xp ikke skulle være mulig å sette ntfs rettigheter, men det finnes jo noe prog som gjør samme jobben vet jeg, men kan ikke finne noe i windows.. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Skaff deg egen maskin, så kan du gjøre hva du vil med den. Deler dere maskin, så deler dere maskin. Eventuelt bruk disk nr to som ekstern disk som du og bare du kobler på ved ditt behov. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 det beste er vel å sette opp brukerkontoer. Så deler du inn disken til hver enkelt bruker, og deler f.eks de filemene som de andre skal ha tilgang til, men ikke kan røre. Lenke til kommentar
agail Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 har delt opp i brukerkontoer. men alle kontoene har tilgang til disk E som er den nye disken. Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 har delt opp i brukerkontoer.men alle kontoene har tilgang til disk E som er den nye disken. 5578785[/snapback] øh, så fjern denne tilgangen da? Lenke til kommentar
agail Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 eucalor det er jo det som er spørsmålet mitt, hvordan fjerner jeg tilgangen? Lenke til kommentar
asuspc Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hei Uten å vite om det løser problemet, tror jeg jeg ville tittet på "Microsoft Shared Computer Toolkit for XP" Det angis at det kan: Restrict untrusted users from system settings Shared computer users can't always be trusted—they are often anonymous, and sometimes mischievous. The User Restrictions tool makes it easy to create restricted local user profiles so users have limited access to Windows system utilities, files, and data. You can prevent user access to Control Panel, the command prompt, any drive on the computer, the Registry Editor, and many other system utilities. You can also prevent users from running unauthorized software on a shared computer. http://www.microsoft.com/windowsxp/shareda...s/overview.mspx Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 skru av enkel fildeling (verktøy-mappealternativer-vis) og sett opp sikkerhetsinnstillingene for harddisken slik du vil ha dem. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Hei.Familien min har en maskin i lag. Jeg har kjøpt en ekstra harddisk til den, så vi har to harddisker i maskinen. Jeg vil ha den ene privat til bare min bruker, evt sette passord på den. Er dette mulig? Kjører Win Xp SP 2 Søsteren min så en film jeg hadde på min harddisk, så når jeg skulle på pcèn igjen hadde hun klart å slette den. Irriterende! håper jeg kan forhindre at dette skjer igjen. 5578235[/snapback] For å hindre den andre brukeren å få tilgang til denne disken så gjør du slik: 1. Høyreklikk på stasjonsbokstaven. 2. Velg "deling og sikkerhet" evnt. "sharing and security". 3. Klikk så på fanen for "sikkerhet"(security). 4. Fjern rettighetene til den brukeren du ikke vil at skal ha tilgang til disken. Lenke til kommentar
agail Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Takk. Det virker nå. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Men som lenge familien har fysisk tilgang til maskinen eller har også admin tilganger så finnes det muligheter for at de får tilgang til dokumentene dine. Slik at du er klar over det. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 er derfor man selv har admin og de andre har reduserte rettigheter. Og da har de ingen mulighet til å se på doukumentene til andre brukere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå