Conejos Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg er på budsjett og skal bygge ny PC. PC-en kommer til å bli gjennomsnittig god, og det er ikke mye overs til skjerm. Hvordan er LCD-skjermer som ligger på en pris fra 1700,- til 2000,-? Jeg ser at CRT er veldig billig for tiden, og at du får en med flatt bilderør til 1000,-. Hva bør man velge for god kvalitet til både kontor og spill? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg vet ikke med andre her, men en billig LCD (under 2000kr) kan være ganske dårlig. Linjestøy, ufokusert, stygge fargeoverganger (de har ikke samme fargedybde som den man faktisk kjører). Mange av støy- og fokusproblemene forsvinner med overgang til DVI, og da må man gjerne litt opp i pris. Men det trenger strengt talt ikke å være slik - jeg har sett billige LCD skjermer (17") som har hatt linjestøy (støy som bølger seg opp/ned ved tilfeldige intervaller) men som har vært imponerende skarpe analogt på 1280x1024. Hva med en mellomting - brukt LCD? Eller enda bedre - ta en tur i butikker og se deg rundt ? En av "slagordene" for tiden er ultrarask og lite ettersleng, gir en blaffen i dette finner en fort skjermer som gjør nytten så det holder til kontorbruk Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Enig med Boye, ta en titt på bruktmarkedet, de fleste er dønn seriøse og ærlige selgere som ikke vil noe annet enn å få kvittet seg med sin vare på en enkel måte til en likesinnet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå