kim2004 Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 er det noen som har bluecom adsl? hvilke erfaringer har dere i så fall. bestillte abonnement fra bluecom for nesten 2mnd siden har ikke hørt noe fra dem. begynner å lure på om de ikke vil ha kunder. Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Hehe, har selv Bluecom (fikk på torsdag) og først fikk jeg en mail angående at jeg ikke var kredittverdig.. morro å være student. og fikk beskjed om at jeg måtte betale forskuddsvis. og sendte svar om at dette var greit. når jeg fikk regninga og betalte den tok det nesten tre uker (de har tre ukers leveringstid) før jeg fikk adsl boksen med bud på døra og dagen etter var sentralen fiksa slik at dsl lampa lyste og adslen funka... så ring du... Hastigheten er SUPER.. dvs har 400kbps, men på tester ligger den på 408-410 så ingenting å klage over Lenke til kommentar
obotron Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Har selv hatt adsl fra Bluecom. Ingenting å si på hastighet eller stabilitet på linja. Derimot var det litt surr ang. installasjon, men dette må Telenor & Bravida ta æren for!! I bunn og grunn: Bluecom anbefales! Lenke til kommentar
kim2004 Skrevet 17. september 2002 Forfatter Del Skrevet 17. september 2002 høres bra ut sendte de en mail i går så jeg håper jeg får svar i dag eller i morgen med en forklaring på den lange behandligstiden (håååååpe :smile: ) Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 husk at det ofte tar tid før man svarer på mail... ta en telefon! Da ordner de opp på flekken =) sSkjedde forresten det samme hos meg at dsl lampa lyste, men fikk ikke ip, så jeg ringte og han fant ut at bravida hadde glemt noe, han ringte de og fixa det så ringte han meg opp igjen for å sjekke om det nå funka... Bluecom har super kundeservice iallefall Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Jeg skal også bytte til Bluecom og fikk beskjed om at det er 2-3 ukers leveringstid. Men en ting jeg lurer på: med Telenor måtte jeg skrive inn dette på IP adresse og nettverksmaske: 192.168.0.1 & 255.255.255.0 ellers så brukte XP ca. 5 min. på å bli ferdig med oppstarten. Er det et problem med Bluecom? Eller slipper jeg dette ved at Bluecom ikke bruker PPPoE? Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Bluecom har ingen innlogging sak, slik telenor har, men du får IP adressen automatisk når du booter opp. Den får tak i DCHP servern kjapt og jeg har aldri merket at den bruker noe ekstra lang tid på oppstart etter at bluecomen kom opp. så tror absolutt ikke dette skulle bli noe problem. Ellers står det at alle Bluecom sine kunder har mulighet til å få fast ip, så blir det er problem er det bare å ringe bluecom så får du nok en ip du kan skrive inn (ikke den du skrev, men en ny innen for bluecom sitt nett som blir din) Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Quote: alansmith skrev (2002-09-17 11:01):Jeg skal også bytte til Bluecom og fikk beskjed om at det er 2-3 ukers leveringstid.Men en ting jeg lurer på: med Telenor måtte jeg skrive inn dette på IP adresse og nettverksmaske: 192.168.0.1 & 255.255.255.0 ellers så brukte XP ca. 5 min. på å bli ferdig med oppstarten.Er det et problem med Bluecom? Eller slipper jeg dette ved at Bluecom ikke bruker PPPoE? Er ikke 192.168.0.1 lokal IP-adresse da? Lenke til kommentar
TheEdge Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Har hatt bluecom en uke nå og har så langt ikke noe negativt om dem... De overholdt leveringstiden, jeg fikk routeren og splitteren i posten i god tid før omlegging, og installasjon skjedde til avtalt tid. Bare plugga i og tok en ipconfig/release/renew og jeg var på nett og har vært det siden.. Og hastigheten er det heller ikke noe å si på. På it avisen har jeg enda ikke vært under 1060Kbit/s på min 1024/256 linje. Laster som regel ned på 120 - 130. The Edge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå