Fredrik Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1213651.ece «Mannen er for alltid fradømt retten til å kjøre alle typer kjøretøy som krever førerkort. 38-åringen må også betale 5000 kroner i bot.» Det norske rettsystemet gjør seg selv til latter igjen.. Hva for en straff er det å miste førerkortet for en person som tydeligvis har null respekt for lovene og reglene som gjelder rundt kjøring av bil? Og 5 000 kroner i straff, det er jo ingenting. Hvorfor er det slik? Hvorfor var mannen i det hele tatt tilbake på veien etter å ha blitt tatt med promille femten ganger? Jeg blir litt redd når man vet at det er sånne mennesker ute på veiene. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 "38-åringen er nå dømt for promillekjøring for 16. gang og får aldri kjøre bil igjen. Straffen ble ett års fengsel." Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Nice! Skal lønne seg å være dum i Norge. Hvorfor gir de ikke han gjerne bare en Hummer og slipper han ut på veiene igjen? Nei, ved slikt tilfelle, skal du gi denne personen beskjed, etter 2. eller 3. gang at hvis han gjør det igjen, kommer han til å sitte i buret en god stund. Eneste som funker er å skremme disse folka til fornuft ved å true med straff. True med ett års fengsel etter hver gang etter 2. eller 3. gang, eller noe lignende, så skal du se at han skjerper seg. Hvis ikke, så setter du han bare inne for lenger tid. Man kan ikke ha slike mennesker ute på frifot, de er jo en fare for andre mennesker. Eller tror rettsapparatet virkelig at denne personen bryr seg om at han ikke har førerkort? Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Det å greie å bli tatt 16 ganger for promillekjøring vil jeg si er en prestasjon i seg selv. Å dette er de gangene han har blitt tatt, hvor mange ganger har ikke han etter all sansynlighet kjørt i påvirket tilstand totalt uten å bli tatt? Å ja, etter 16 ganger burder straffen vært høyere. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Jeg kunne tenkt meg en straff på rundt 5-7 års fengsel. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Jeg kunne tenkt meg en straff på rundt 5-7 års fengsel. 5581763[/snapback] Strengere enn voldtekt? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 "38-åringen er nå dømt for promillekjøring for 16. gang og får aldri kjøre bil igjen. Straffen ble ett års fengsel." 5577983[/snapback] Oh crap. Jeg er ikke flink til å lese ingresser. Likevel er det merkelig at mannen har blitt dømt femten ganger, og fortsetter å fyllekjøre. Det sier seg selv at han ikke kommer til å slutte å kjøre bil. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Denne straffen skal vel mest virke som en siste advarsel. Om han gjør det igjen, ryker han inn flere år og får en kjempebot, regner jeg med. På en annen side veldig teit at han ikke har mista retten til å kjøre før nå! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Er enig at det virker litt meningsløst "å frata noen retten til å kjøre bil" som straff. Han har jo aldri hatt rett til å promillekjøre uansett, men det har jo tydeligvis overhodet ikke vært noen hindring eller ulempe for denne karen. At det i tillegg ble ett års fengsel er jo vel og bra dog. Lenke til kommentar
2ern Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Jeg kunne tenkt meg en straff på rundt 5-7 års fengsel. 5581763[/snapback] Strengere enn voldtekt? 5581827[/snapback] Nå virker det jo som om det kun er et tidsspørsmål før han faktisk dreper noen, så en temmelig lang straff er nok på sin plass. Nå kan det jo det diskuteres om straffen for voldtekt er streng nok, men det er en annen diskusjon.. Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Jeg kunne tenkt meg en straff på rundt 5-7 års fengsel. 5581763[/snapback] Strengere enn voldtekt? 5581827[/snapback] Vel, voldtekt burde jo få lenger straff det og. :!: Slik som det aller meste her i Norge... Folk kan jo nesten bare gjøre som de vil her uten å måtte tenke over konsekvensene. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Jeg kunne tenkt meg en straff på rundt 5-7 års fengsel. 5581763[/snapback] Strengere enn voldtekt? 5581827[/snapback] Noe som sier mer om strafferammene til voldtektsforbrytelser enn om fyllekjøringa. Han kunne ha kjørt over noen i fylla. Kunne blitt uaktsomt drap det. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Når han treffer en hund er han like kapabel til å treffe et menneske vil jeg tro. Endret 10. februar 2006 av fredrikrb Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Enig med fredrikrb. En gang fyllekjører, alltid fyllekjører? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Virker som det ja. Har man så liten respekt for reglene og sikkerheten til andre mennesker er det nok ikke noe engangstilfelle. Da hjelper det ikke akkurat om det går bra de første gangene, og man blir mer selvsikker. Uff... Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Det farligste er vel at han tydeligvis er overbevist om at han trygt kan kjøre bil i fylla. Og er man desperat nok, trenger man ikke førerkort. Sperr fyren inne. 16 forbrytelser. Det er mye. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 har kjørt "dagen-der-på" mer enn 16-ganger eg. Husk: det er ikke ulovlig sålenge en ikke blir tatt! ha en god dag Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Jeg har tenkt på dette i åresvis: Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 har kjørt "dagen-der-på" mer enn 16-ganger eg. Husk: det er ikke ulovlig sålenge en ikke blir tatt! ha en god dag 5583144[/snapback] Øhm... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Neste gang han blir tatt for fyllekjøring så får han jo for å kjøre uten førerkort også da. Minner meg litt om Black Adder; -"Nå har denne taktikken feilet 31 ganger så det SISTE fienden forventer er at vi skal prøve den én gang til!" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå