Gå til innhold

IBM for aller siste gang!


^Sniper

Anbefalte innlegg

Ja da kræsjet IBM disken for 5 gang!

45,60,60,80,120GB GXP 7200 serien like elendig alle sammen.

Egen harddisk avkjølingsvifte hjelpte IKKE!

Lik feil på alle(liten indinaner med x antall jungeltrommer), eneste fordelen med diskene er att dem ikke varer 6 mnd, med kjøretid på 24t/døgnet. så får du ny hvert halvår. Bakdelen er att du ikke får ny disk med gamle dataen på. arrrrrrrrrrrrg.....

 

Noen med samme problem, jeg vil virkelig vite om diskene mine har ett alvorlig problem med pc'en min

Seagate og maxtor har aldri feilet (meg meg) seagate'en kunne jeg steikt egg og bacon på flere ganger, men virker akkurat like godt etter 5 år. (7200 disk og harddisk skuffe er ingen god kombinasjon)

 

Noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QqZexW9o

Tja...Det er til å grine av det der :sad:

Har hatt IBM før selv men aldri mer sa jeg sa 3disker tok kvelden samtidig. Har etter dette kun kjørt Western-Digital og de tåler juling. Tempratur som ikke ligner grisen hehe

 

Så jeg anbefaler deg WD disker hvis du skal ha noe som holder til å lagre data og holde de der :grin:

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at alle skal forklare IBM-problemene med varme. Du har jo selv erfart at ekstra kjølevifte ikke hjelper stort. Andre har erfart at IBM-diskene er glovarm (pga dårlig kjøling) og har fungert i over et år, 24/7. IBM sier at diskene skal tåle en driftstemperatur på 60C.

 

Problemet med IBM-diskene må ligge et annet sted. f.eks slitasje, skjøre komponenter, høy feilprosent på enkelte deler eller noe annet fysisk dårlig ingeniørarbeid.

Lenke til kommentar

feil på ide, ikke mulig.

forskjellig ide kabel, forskjellig plassering + extra promise controller!

 

Nå skal jeg ha WD Spesial edition x 5 = RAID5 på Hardware Raid! 800gb :smile: :smile: :smile: Nå skal ingen data forsvinne

 

Så håper jeg ingen kjøper IBM disker mer så går dem dukken. *lol*

Lenke til kommentar

Hehe, d er meget kjipt.

 

Min IBM Deskstar 60GXP tok kvelden for ca 4 uker siden, en dag før der igjen krasjet IBM'en til en kompis av meg. han hadde 40Gb ellernå, jeg hadde 60Gb.

 

Jeg kjøpte min hdd hos PSData.no for ca 4 mnd siden, og det var f***meg ikke lange levetiden nei...

Som kompensasjon fikk jeg en helt ny WD 80G tilbake, det kaller jeg god kundeservice.

 

Så for alle dere som tenker på å kjøpe billige IMB disker (uansett hvilken klasse), tenk dere godt om en gang til. Jeg vil absolutt fraråde om å kjøpe det.

 

Dess så er d ikke lenge før IMB legger opp (har jo allerede stoppet NetVista prosjektet)

Lenke til kommentar

Quote:


Det skal nok mer til før IBM "går dukken". Det er jo ikke akkurat noe liten bygde-bedrift som kun produserer noen disker...


 

*hehe*

 

har du vært ut på bygda og sett etter?

Nei dem har jo i tillegg mye annet dem kan falle tilbake på om salget av disker skulle bli en katastrofe!

Så dukken går dem nok ikke, greit og ha dem også så har man litt konkuranse på markede!

Lenke til kommentar

Jeg må si dere er glade i IBM:D

jeg kan vel trygt si at jeg hater IBM maximalt..alt dem lager er førsteklasses DRIT, ingenting som er kommet fra dem i HDD avdelingen er brukbart.å at dem ikke har brent i ******* før fatter jeg ikke..de har 3 serier som har vært helt idioti å lansere..jeg sitter nå med min 2ndre IBM disk, fikk denne for ca 3 uker siden å den merka jeg idag ikke har det helt godt..den ligger på en temp på 20-30grader ca.(svinkaldt rom) å den lager sånne jungeltrommelyder som min forrige gjorde..jeg håper at ikke skjermkortet tar kvelden denne gangen som forrige gang..det er dyrt å skaffe seg nytt skjermkort hver gang IBM føler at det er på tide å *ta kveld*..

 

Her har dere min erfaring med IBM..de som syns IBM er bra,jah...har ikke mer å si..takker for deres oppmerksomhet.

 

Tronic

Lenke til kommentar
Quote:


inventum skrev (2002-09-17 13:26):


Jeg kjøpte min hdd hos PSData.no for ca 4 mnd siden, og det var f***meg ikke lange levetiden nei...

Som kompensasjon fikk jeg en helt ny WD 80G tilbake, det kaller jeg god kundeservice.


Så for alle dere som tenker på å kjøpe billige IMB disker (uansett hvilken klasse), tenk dere godt om en gang til. Jeg vil absolutt fraråde om å kjøpe det.


Dess så er d ikke lenge før IMB legger opp (har jo allerede stoppet NetVista prosjektet)


Eg har da lest om folk som har problemer med WD og. Dere snakker som om det er bare ibm som har disker som ikke virker. Kan si at WD har og feil på sine disker. Er det noen som vet hvor mange disker IBM har solgt i verden i forhold til WD. Det har noe å si på feil raten som er, Og at det er mangen her på forumet som har hatt ibm før dere kjøpte WD eller noe annet merke. Derfor for alle som leser her på forumet følelse at det er bare ibm disker alle har eller hatt.
Lenke til kommentar

En litt uheldig ting skjedde med meg på TG02 (av alle steder) med en IBM 75GPX (?), 30gb. Strømpluggen på HDen er laga slik at hvis man rugger den veldig mye opp og ned vil en eller flere av strømlederne på pluggen til slutt knekke. En helt idiotisk patent.

 

Jeg fikk fiksa det ved at en veldig hjelpsom fyr lodda fast lederen som hadde knukket. Du bør sjekke om dette har skjedd med deg.

 

IBM'en bruker jeg fremdeles (innkjøpt for 2-3 år siden), men skal snart byttes ut med en WD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...