Gå til innhold

Card Fan på over 75w ? *Fikset*

pcsuper

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg nytt grafikkort for en liten stund tilbake, i min Dell Dimension 8400...

For det forige grafikkorte sugde, så får jeg en melding da jeg starter min maskin noe lignende som

<At jeg må ha Card Fan på et grafikkort over 75w eller vil den blir overhetet eller ødelagt> det har jeg begynt og merke nå med varmen på 80 grader på skjermkorte.

Så jeg lurer på om noen vet hvor jeg får tak i en sånn Card Fan?

btw, Grafikkortet heter : Nvidia GeForce PCX 5900.

Jeg vil ikke ha svar som: Kjøp nytt elns.

Endret av pcsuper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feilmeldingen sier vel at du må ha vifte (card fan) om skjermkortet bruker mer enn 75w. Dette stemmer vel ikke alltid. Tenker på passiv kjøling, vann osv. Feilmeldingen kommer kanskje av at maskinen ikke kan registrere at en vifte er koblet til. Evt du har annen kjøling.

Regner med du har en vifte/kjøling på kortet, eller så ville det antagelig ha ødelagt seg selv for lenge siden.

80 grader er noe høyt er dette idle eller under load?

Tips:

-Fjern evt støv fra kjøleren/viften på kortet.

-Sjekk temp på resten av komponentene i maskinen; mulig du trenger mer luftflyt i kabinettet evt

-sjekk temperatur uten sidedøren på i kabinettet.

80 grader er en del iallefall om det er uten at du kjører spill. Men om spill ol fungerer bra uten noen bildeforstyrrelser så er det ikke nødvendig å bekymre seg så mye. Vet ikke akkurat hvilke temperaturer denne kjernen tåler, men antagelig en del mer.

Lenke til kommentar

Det er 80 grader på kortet og 50 grader rundt der, jeg vet ikke om det er så lett og fjenre sidedører på en Dell. Men skal gjøre et forsøk.

Men nå har graden sunket til 67 grader, men har du noen anbefalinger av Card Fan jeg kan kjøpe? for det skal jeg ha, men vet ikke hva så det hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg med det

Et bilde av målinga kommer under:

post-60686-1139509723_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...