Grepp Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg har kjøpt meg ny pc, og alt funker bortstt fra Serial ATA disken. Den kommer ikke opp som harddisk, men vises under "safely Remove Hardware". Dette er veldig rart. Hovedkortet mitt er et "Gigabyte GA-K8NF-9 nForce4-4X" og HD'en er en "Western Digital 250GB S-ATA II 7200 RPM" Kan det ha noe med at hovedkortet ikke støtter sata 2? Dette er første gang jeg kjører en serial ata disk, så er ikke så veldig erfart med det. Når jeg innstalerte Windows XP 64 bit på maskinen, så kom faktisk disken frem, har ikke peiling hvorfor, men når jeg bytta til vanlige Windows XP 32 bit så ble den borte. Har skiftet på jumpern flere ganger uten at det gir noe resultat. Og må nok kjøpe meg bedre lufting til pcen, noen som har noe forslag til vifter på 80mm som funker bra og er stillegående? Er åpen for alle forslag. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Du må installere s-ata/raid drivere for å se s-ata harddisken har jeg merket iblant.. Kan også være du må aktivere den i diskbehandling. Forslag til vifter er SilenX, Mist, Nexus.. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Du har opprettet en partisjon og formatert den? Om ikke bruker du Computer Management og Disk Manager. Der høyreklikker på den ubrukte disken din og velger å opprette en partisjon. Lenke til kommentar
Grepp Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Jeg fikk det til, altså fikk min 250 GB sata disk opp (der bare 232 GB vises), men saken er den, at disken kommer opp som en "Dynamic Disk", og dette er ikke tilfelle, fordi på min andre 200 GB IDE disk som også stammer fra Western Digital, så er det samme greia. Diskene vises som "gul" i Partition Magic. Er ikke det at jeg hater gult, er heller det at siden diskene er "Dynamic" så kan jeg ikke partisjonere dem, noe som er ugunstig. Noen som har noe tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå