veitch Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hei, eg lurte på kossen eg kunne koble pcèn til forsterkaren. Pcèn har eit creative soundblaster live. 5,1 lydkort.. kossen kan eg da koble dette til ein forsterkar og så få surround? Treng eg nokon spesiell kabel for å få det med 5,1 ? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Litt info om lydkortet finner du Her. Der står det: "Supports SPDIF Out for Stereo Digital Speaker/ connection with Creative Digital I/O Module (sold separately)" Digital I/O Module Lenke til kommentar
veitch Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Litt info om lydkortet finner du Her. Der står det: "Supports SPDIF Out for Stereo Digital Speaker/ connection with Creative Digital I/O Module (sold separately)" Digital I/O Module 5577714[/snapback] Hmm.. det dere sjønnte eg ikkje heilt Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Har forsterkeren din digitalinngang? Hvis ikke kan du bruke en slik. (analog). Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Har forsterkeren din digitalinngang?Hvis ikke kan du bruke en slik. (analog). 5578132[/snapback] bare nevne at man ikke vil få surround i så tilfelle. bare stereo. men har du en surround forsterker så har du nok en digitalinngang også! Lenke til kommentar
veitch Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Har forsterkeren din digitalinngang?Hvis ikke kan du bruke en slik. (analog). 5578132[/snapback] bare nevne at man ikke vil få surround i så tilfelle. bare stereo. men har du en surround forsterker så har du nok en digitalinngang også! 5578349[/snapback] Er det ingen måter å få det på? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 enkelte lyd kort støtter 5.1 analog ut , ved at du bruker mic in og sånd for og sende lyden til bak ut , da må du ha analog 5.1 inn på forsterkeren sjekk audio instilingen dine for og se hvordan du kan sende lyden ut Lenke til kommentar
veitch Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 enkelte lyd kort støtter 5.1 analog ut , ved at du bruker mic in og sånd for og sende lyden til bak ut , da må du ha analog 5.1 inn på forsterkeren sjekk audio instilingen dine for og se hvordan du kan sende lyden ut 5579958[/snapback] Og da kjem eg også til å få surround lyd? Lenke til kommentar
veitch Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 enkelte lyd kort støtter 5.1 analog ut , ved at du bruker mic in og sånd for og sende lyden til bak ut , da må du ha analog 5.1 inn på forsterkeren sjekk audio instilingen dine for og se hvordan du kan sende lyden ut 5579958[/snapback] Og da kjem eg også til å få surround lyd? 5583495[/snapback] Hei, flott.. kor kan eg kjøpe ein mic in?? Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Har forsterkeren du skal koble deg opp i mot digital inngang? Lenke til kommentar
veitch Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Har forsterkeren du skal koble deg opp i mot digital inngang? 5583624[/snapback] ja.. Lenke til kommentar
veitch Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Har forsterkeren du skal koble deg opp i mot digital inngang? 5583624[/snapback] ja.. 5583697[/snapback] Men altså, eg er egentilig gannske grøn no.. kossen ska eg egentilig gjera det?? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 er jo bare og finne ut hvilke utganger du har på lydkortet , det finner du ved og lese brukermaualen til hovedkortet/lydkortet , så finner du ut hva forsterkeren di har , her ser du bak på forsterkeren hva som er tiljengelg eventuelt lester brukermaualen til den . så kjøper du den kabelen som passer til dit fårmål , verre er det ikke . alternativene er : mini jack til phono ( Y ledd) resultater er stereo digetal til digetal ( coax eller optisk ) resultatet er surrelyd analog 5.1 ( 3 mini jack til phono 5.1 inn ) resultatet er surrelyd den analoge 5.1 er somregel mest avansert da et inne berer og omconfigrerer di defalte bruksområdene til jack pluggene på lydkortet ( som at stereo ut er front ut , mic inn er senter/sub ut , line in er bak ut ) Lenke til kommentar
veitch Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 er jo bare og finne ut hvilke utganger du har på lydkortet , det finner du ved og lese brukermaualen til hovedkortet/lydkortet , så finner du ut hva forsterkeren di har , her ser du bak på forsterkeren hva som er tiljengelg eventuelt lester brukermaualen til den . så kjøper du den kabelen som passer til dit fårmål , verre er det ikke . alternativene er : mini jack til phono ( Y ledd) resultater er stereo digetal til digetal ( coax eller optisk ) resultatet er surrelyd analog 5.1 ( 3 mini jack til phono 5.1 inn ) resultatet er surrelyd den analoge 5.1 er somregel mest avansert da et inne berer og omconfigrerer di defalte bruksområdene til jack pluggene på lydkortet ( som at stereo ut er front ut , mic inn er senter/sub ut , line in er bak ut ) 5584356[/snapback] Hei her er det nokon spesifikasjoner om forsterkaren min og lydkorte mitt.. håper du kan fortelle meg kem eg skal velge. spesifi om lydkorte ligger som eit vedlegg.. Forsterkaren har : IN/OUTPUTS VIDEO Composite In 5 Composite Out 3 S- Video In 5 S- Video Out 3 Component In 2 Component Out 1 AUDIO Analog In 8 Analog Out 4 Digital In 7 Total Digital Optical In 4 (3 assignable) Digital Optical Out 1 Digital Coaxial In 3 (assignable) Digital Coaxial Out 1 OTHER Pre- Amplifier Out 7.1 Channels Main Amplifier In Multi-Channel In 8 Channels Multi-Room Audio Out L/R Pre-out (fixed or variable) Multi-Room Video Out 1 (CVBS) RS232C Yes DC Triggers 2 (assignable) Speaker Terminal A/B + C, Sl, Sr, Sb Multi-Room Speaker Terminal D-Bus RMC Out Yes Multi-Room RMC Yes External IR Yes - thru RC-5 AC Outlets Yes - 1 switched/1 unswitched Front Inputs L/R, CVBS, S, Opt. Digital Headphone Out Yes SPECIFICATIONS AUDIO SECTION Power Output (8 Ohm) 105 W x 6, (<0.08% THD, 20 Hz - 20 kHz) Signal to Noise 105dB Freq. Response (Analog In) 10 Hz - 100 kHz Freq. Response (Dig In) 8 Hz - 45 kHz Input Sensitivity 195 mV/47k Ohms TUNER SECTION FM Frequency Range 87.5 - 108.0 MHz S/N Ratio (Mono/Stereo) 70 dB/75 dB Distortion (Mono/Stereo) 0.3%/0.2% Channel Separation 45 dB(1 kHz) TUNER SECTION AM Frequency Range 531 - 1710 kHz S/N Ratio 50 dB Distortion 0.5% (1 kHz) GENERAL Color Black Front Panel Aluminum Remote Control Learning with LCD - RC7300SR Power Requirement AC 120 V/60 Hz Dimensions Inch W x H x D 17 5/16" x 6 3/8" x 18 1/4" Weight 33.1 Lenke til kommentar
Mato Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 du har digetal ut , står ikke noe hvilken type så det må du finne ut selv du må enten ha en digetal coax kabel eller en digetal optisk kabel for og koble deg til forsterkeren mere hjelp tror ikke jeg du kan få nå uten at noe faktisk kommer hjem til deg og kobler dette opp for deg håper du finner ut av det nå Lenke til kommentar
veitch Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 du har digetal ut , står ikke noe hvilken type så det må du finne ut selv du må enten ha en digetal coax kabel eller en digetal optisk kabel for og koble deg til forsterkeren mere hjelp tror ikke jeg du kan få nå uten at noe faktisk kommer hjem til deg og kobler dette opp for deg håper du finner ut av det nå 5585947[/snapback] Jepp Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
veitch Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 du har digetal ut , står ikke noe hvilken type så det må du finne ut selv du må enten ha en digetal coax kabel eller en digetal optisk kabel for og koble deg til forsterkeren mere hjelp tror ikke jeg du kan få nå uten at noe faktisk kommer hjem til deg og kobler dette opp for deg håper du finner ut av det nå 5585947[/snapback] Jepp Tusen takk for hjelpen 5586649[/snapback] digetal til digetal ( coax eller optisk ) resultatet er surrelyd? Ke du meiner mned det? Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) Surrelyd = Surround. Du har slik jeg leser det, og slik creative ofte gjør ikke en vanlig optisk ut kontakt på lydkortet ditt. men du har en digital ut iform av en minijack. Og det er vel coax det er snakk om, ikke optisk? Dette har jeg hvertfall lest på avforum, men ikke testet selv så jeg kan ikke garantere for at det stemmer; Kabelens minijack kobles i den orange porten på lydkortet og stereojacken kobles på coax digital inn i recieveren. Dette er den beste løsningen for lyd. Du må nesten selv finne ut hvilken av de to stereojackene (rød og hvit plugg) som gir lyd. En av pluggene vil gi lyd og den andre ikke. Den som ikke gir lyd er det bare å la ligge eller fjerne. Kabelen de snakker om er en slik som Morten K linket til tidligere. Synes dette var litt overraskende lesning. trodde ikke en slik kabel var istand til og overføre et digitalt signal. Men nå er ikke surround og slik mitt sterkeste felt. Holder meg fortsatt til gode gamle stereo jeg. edit: litt flere tillegsopplysninger: Om du skal koble digitalt må digital lyd ut være slått på i Windows. Sjekk i Control Panel->Sound and Audio Devices->Advanced->Advanced (eller tilsvarende på norsk) og kryss av for Enable Digital IO. Husk også å velge SP/DIF ut i avspillingsprogrammet du bruker for filmer. Har koblet akkurat samme kortet med en helt lik kabel på en Marantz-receiver så det skal funke med de rette instillingene. (Hele tråden finner du her.) Endret 11. februar 2006 av phax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå