GenericName Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Ja, Accelerated C++, er en bok du burde kjøpe deg, etter min mening. Er meget fornøyd med den, og det tror jeg en del andre også syns. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Spørrs om jeg ikke må gå for den ja Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Grunnen til at det ikke lenger heter iostream.h, stdlib.h, osv. er at disse biblotekene nå er standard C++. De som "kommer fra" C, som f.eks. stdlib.h har derimot fått en 'c' på førsten av navnet. Derfor skriver vi i dette eksempelet <iostream>, og <cstdlib>, fremfor <iostream.h> og <stdlib.h>. 5578465[/snapback] Riktig, men iostream kommer ikke fra C. I de første draft-versjonene av C++ hadde faktisk headerne *.h endelser, men det ble gjort om når vi fikk den endelige C++ standarden i 1998. Grunnen til at noen standardbiblioteker opererer med *.h er for å være bakoverkompatibel med gammel kode skrevet før den endelige C++ -standarden kom. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Jupp, det er bare de som har et 'c'-prefiks som kommer fra C, som f.eks. cstdlib, ctime, osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå