Cultofluna Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Trenger ett program som jeg kan kode og kjøre c++ koder i. Kjørte med Visual c++, men det klikka plutselig helt.. får ikke kjørt kodene pågrunn av at den ikke finner iostream.h osv.. Om det er noen som har peiling på hva som er gale der så hadde det jo vert helt supert om noen kunne hjelpe Er det noen gratis gode programmer jeg ellers kan bruke? Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Finn Visual C++ Express Edition Paa internettsidene til microsoft, eller bare soek etter det paa google. Kjempe greit, lett og gratis. Ellers er Bloodshed DevC++ (heter noe saant osm det) kjempe greit det og. forresten saa trenger du ikke skrive iostream.h , holder fint med iostream Lenke til kommentar
Peter Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 forresten saa trenger du ikke skrive iostream.h , holder fint med iostream 5577471[/snapback] Det der er en underdrivelse, du skal ikke bruke iostream.h Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Bruker fra før Visual C++ Express Edition. Fik nå iostream til å virke, men når jeg kjører debug så får jeg beskjed om at den ikke finner .exe filen Alt funka fint som faen før.. hva har skjedd? Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 forresten saa trenger du ikke skrive iostream.h , holder fint med iostream 5577471[/snapback] Det der er en underdrivelse, du skal ikke bruke iostream.h 5577549[/snapback] Og grunnen til det er? Hva skal jeg bruke istedenfor? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 forresten saa trenger du ikke skrive iostream.h , holder fint med iostream 5577471[/snapback] Det der er en underdrivelse, du skal ikke bruke iostream.h 5577549[/snapback] Og grunnen til det er? Hva skal jeg bruke istedenfor? 5577553[/snapback] iostream altså uten å bruke ".h" endelsen. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Greit.. men hva er grunnen til at det ikke blir laget noe *.exe fil? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Greit.. men hva er grunnen til at det ikke blir laget noe *.exe fil? 5577575[/snapback] Sjekk innstillingene i prosjektet, og se at du har valgt exe og ikke dll eller lib Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Greit.. men hva er grunnen til at det ikke blir laget noe *.exe fil? 5577575[/snapback] Sjekk innstillingene i prosjektet, og se at du har valgt exe og ikke dll eller lib 5577588[/snapback] Output-file står som $(OutDir)\$(ProjectName).exe Lenke til kommentar
Peter Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Se om filen er der da vel... Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Jepp den er der Får feilmelding når jeg prøver å kjøre den med windows da vel å merke Endret 9. februar 2006 av Cultofluna Lenke til kommentar
Peter Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg er verken tankeleser eller supersmart, så du bør nok oppgi feilmeldingen om du har noe håp om hjelp. (Men jeg er snart tom for idéer) Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Her er ihvertfall feilmeldingen.. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hmm, har ikke peiling, men det ser ut som at du enten har kompilier som 16-bits program, eller prøver å kjøre et 32-bits program gjennom et 16-bits OS e.l. Førstenevnte fungerer antakelig, så sistenevnte er mest sannsynlig nærmere sannheten. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Tror kansje jeg har funnet utav det Hvordan endrer jeg mappe som prosjektene blir lagret i Visual C++ 2005? Den leter etter *.exe filen i c:\c++ projects\"prosjektnavn"\Debug\"prosjektnavn".exe Mens *exe filen blir lagret i c:\c++ projects \"prosjektnavn"\"prosjektnavn".exe Hvordan får jeg endret dette? Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Grunnen til at det ikke lenger heter iostream.h, stdlib.h, osv. er at disse biblotekene nå er standard C++. De som "kommer fra" C, som f.eks. stdlib.h har derimot fått en 'c' på førsten av navnet. Derfor skriver vi i dette eksempelet <iostream>, og <cstdlib>, fremfor <iostream.h> og <stdlib.h>. Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) ... Endret 12. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 For å endre mappen filen skal legges i er det bare å endre output-mappe via Project Settings. Det burde ikke være vanskelig å finne frem. Unødvendig å bytte kompilator. MS-kompilatoren er fin-fin den, så lenge du har en relativt ny versjon (hvilket du har). Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Bytta til Bloodshed dev-C++ igår og er fornøyd med resultatet med den Det viser seg også det at den tutorialen jeg hadde lasta ned var så feil som den kunne bli Lenke til kommentar
Klette Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Kjøp deg en bok Anbefales Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå