mysjkin Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Jeg har en web applikasjon rundt en mysql-database, den er konstruert slik at når jeg bare kjører scriptet domene.no/script_tabell1.php så listes data, med forskjellige query-string kan jeg be den om å legge til / slette / editere eller vise mer detaljerte data. for eksempel domene.no/script_tabell1.php?action=DEL&ID=14 (Ja jeg vet at det er best å bruke POST til ting som endrer databasen) Problemet mitt er når jeg skal bygge opp linken for å komme tilbake til 'listesiden'. Jeg har prøvd å bruke både $_SERVER['php_self'] og $_SERVER['SCRIPT_NAME'] for å få navnet på scriptet (bare /script_tabell1.php) men begge disse gir scriptnavnet med eventuelle argumenter (/script_tabell1.php?action=DEL&ID=14) Jeg kan selvfølgelig kode et par linjer som klipper av ? og utover, men hvis det finnes en eller annen variabel som inneholder navnet direkte, var jo det det greieste. Noen som har noe? M. Endret 9. februar 2006 av mysjkin Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (...) [sERVER_PROTOCOL] => HTTP/1.1 [REQUEST_METHOD] => GET [QUERY_STRING] => weee [REQUEST_URI] => /lol.php?weee [sCRIPT_NAME] => /lol.php [php_SELF] => /lol.php Er bare å kjøre en print_r($_SERVER); så får du hele suppa Som du ser av den over kan du nok bruke både PHP_SELF og SCRIPT_NAME. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Takk skal du ha! viste seg at problemet ikke var med variabelen, men at jeg hadde gjort en feil så den ikke ble overført, dermed, der jeg hadde href="$self", ble det href="" og henvisning til samme side med argumenter som ved oppkalling der jeg hadde href="$self.'?EDIT=edit'", ble det href="?EDIT=edit" og dermed en henvisning til siden med argumentet ?ÈDIT=edit. Men det var til hjelp å få vite at jeg hadde tenkt riktig med variablene (firefox web developer toolbar er jo heller ikke dum for å få oversikt..) M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå