Gå til innhold

Valentine - hva gjør en for madammen?


Alekz88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har invitert en ut på middag til ukjent sted i Oslo :) Skal ikke si hvor det er før vi er der. Utover det har jeg ikke planlagt noe mer. Forventer dog at det blir et h%ete å komme seg innover til oslo den 14, men bord er reservert..

 

Om jeg får noe tilbake bryr jeg meg ingenting om, da jeg er mer interessert i henne enn hva hun måtte ha av gaver eller andre opplegg.

 

Tar jenter valentines så utrolig høytidelig som så mange skal ha det til? En kollega av meg fikk grei beskjed av dama si at hvis han ikke "fant på noe spesielt for henne" fikk han greie seg med frøken høyre i en måned :p Ganske sært, men likevel.

Lenke til kommentar
Crap, nå ble jeg usikker her! Skulle ikke skrevet i denne posten alikevel tydeligvis :p

 

Har ikke vært sammen lenge, dvs er vel egentlig ikke offisielt sammen ennå heller så det er helt i startgropa. Men hu er veldig antikapitalistisk når det gjelder jul og bursdag og så vet ikke om hun mener det eller ikke jeg. En enkel rose kan det jo gå ann å kjøpe sånn for å safe`n inn, betyr vel "jeg er glad i deg" eller no sånt?

5582456[/snapback]

 

Det er nok en god ide, en langstilka rose og ett koselig kort (trenger ikke stå mer enn be my valentine på) kan bety utrolig mye

 

Jeg ble sammen med typen min like før 18'årsdagen min, og da sa jeg at han ikke måtte kjøpe noe. Men selvfølgelig hadde jeg blitt glad for en liten oppmerksomhet :love:

 

Jenter sier mye de egentlig ikke mener, og stakkars dere gutter som må lære å tolke hva vi mener eller ikke :whistle:

Lenke til kommentar
Valentines er noe rent amerikansk. Kunne ikke brydd meg mindre.

5582304[/snapback]

 

Der tar du så feil som man kan ta. St.Valentines dag er en erke-europeisk tradisjon, det er allment kjent at denne dagen har vært en katolsk helligdag helt fram til 1969(siden for lenge lenge siden..) . Den katolske kirka bestemte da at man måtte kutte ned på antall helligdager som feiret helgener. Den katolske kirken "adopterte" tradisjonen fra de gamle grekerne, og det er opprinnelig en feiring av brullupet til Zeus og Hera.

 

Så det blir feil å si at det er "rent amerikansk" ;)

Lenke til kommentar

Valentines day handler ikke bare om materialistiske ting heller..

Bare vær hyggelig for eksempel. Si : Jeg tar oppvasken å vasker klærne i dag", eller " Jeg tar fint badet og doen i dag, bare sitt deg ned med avisen eller et lite fotbad".

 

Jeg vil si at det handler mer om å gi den andre gode tanker og gjøre ting som den personen setter pris på, en å overdøse de med dyre gaver.

 

En liten middag med levende lys kan gjøre underverker i menneskets sinn. Da blir det noe som man husker lenge og blir minet på det hver gang man setter seg til bords. Får man et smykke, kan det jo bli stjålet, eller man er redd for å ødelegge det..

 

Nei, nei gutter. Ikke vær så materialistiske! Så få vaske filla i gang, og rydd det badet ;)

Lenke til kommentar
Crap, nå ble jeg usikker her! Skulle ikke skrevet i denne posten alikevel tydeligvis :p

 

Har ikke vært sammen lenge, dvs er vel egentlig ikke offisielt sammen ennå heller så det er helt i startgropa. Men hu er veldig antikapitalistisk når det gjelder jul og bursdag og så vet ikke om hun mener det eller ikke jeg. En enkel rose kan det jo gå ann å kjøpe sånn for å safe`n inn, betyr vel "jeg er glad i deg" eller no sånt?

5582456[/snapback]

 

Det er nok en god ide, en langstilka rose og ett koselig kort (trenger ikke stå mer enn be my valentine på) kan bety utrolig mye

 

Jeg ble sammen med typen min like før 18'årsdagen min, og da sa jeg at han ikke måtte kjøpe noe. Men selvfølgelig hadde jeg blitt glad for en liten oppmerksomhet :love:

 

Jenter sier mye de egentlig ikke mener, og stakkars dere gutter som må lære å tolke hva vi mener eller ikke :whistle:

5584127[/snapback]

 

Skjønner ikke poenget med å si slikt hvis du ikke mener det.

Lenke til kommentar
Crap, nå ble jeg usikker her! Skulle ikke skrevet i denne posten alikevel tydeligvis :p

 

Har ikke vært sammen lenge, dvs er vel egentlig ikke offisielt sammen ennå heller så det er helt i startgropa. Men hu er veldig antikapitalistisk når det gjelder jul og bursdag og så vet ikke om hun mener det eller ikke jeg. En enkel rose kan det jo gå ann å kjøpe sånn for å safe`n inn, betyr vel "jeg er glad i deg" eller no sånt?

5582456[/snapback]

 

Det er nok en god ide, en langstilka rose og ett koselig kort (trenger ikke stå mer enn be my valentine på) kan bety utrolig mye

 

Jeg ble sammen med typen min like før 18'årsdagen min, og da sa jeg at han ikke måtte kjøpe noe. Men selvfølgelig hadde jeg blitt glad for en liten oppmerksomhet :love:

 

Jenter sier mye de egentlig ikke mener, og stakkars dere gutter som må lære å tolke hva vi mener eller ikke :whistle:

5584127[/snapback]

 

Skjønner ikke poenget med å si slikt hvis du ikke mener det.

5584561[/snapback]

 

 

Sier du at du aldri gjør eller sier noe for å være snill mot andre? Som f.eks om det er 2 sjokolader i kjøleskapet, en melkesjokolade og en stratos. Du er veldig glad i melkesjokolade, men søstra di liker også melkesjokolade veldig godt, og hu ville blitt veldig glad for å få den, siden hu egentlig ikke er så glad i stratos.It's your call: Velger du da å ta melkesjokoladen til tross for at søstra di har fryktelig lyst på den? Ikke jeg nei.. om jeg vet at noen blir veldig glad om jeg gir de noe jeg selv har veldig lyst på, og det betyr at jeg må ta til takke med noe som ikke er like bra, så gjør jeg det mer enn gjerne; for å glede andre

 

Om du hadde lest , så skrev jeg at jeg hadde blit glad om han kjøpte noe. Grunnen til at jeg sa han ikke trengte, var fordi jeg ikke ville skape problemer oig stress for han (koster penger, tar lang tid og vi hadde nylig blitt sammen)

 

Les først, så kan du poste sure/sarkastiske svar etterpå ;)

Lenke til kommentar

Jeg hadde sagt "du kan ta melkesjokoladen". Jeg hadde ikke sagt "jeg liker ikke melkesjokolade".

 

Jeg har lest hva du skrev. Du skrev blant annet "jenter sier mye de egentlig ikke mener, og stakkars dere gutter som må lære å tolke hva vi mener eller ikke", hvorpå jeg skrev" Jeg skjønner ikke poenget med å si slikt hvis du ikke mener det".

 

Spade = Spade

 

Jeg beklager hvis du oppfattet innlegget som surt. Jeg ser forøvig ikke noe sarkasme i innlegget jeg skrev heller.

Lenke til kommentar

Synes egentlig Linn Christins tanke var rimelig fornuftig, kanskje i overkant mild, litt må da stakkaren slite med også. I praksis var det jo et frikort til å ikke gjøre så mye ut av gaver, men det skal jo ikke stort til for å skjønne at man ønsker oppmerksomhet fra kjæresten når man har fødselsdag? Then again, I'm as needy as they get...

Lenke til kommentar

:whistle:

Jeg hadde sagt "du kan ta melkesjokoladen". Jeg hadde ikke sagt "jeg liker ikke melkesjokolade".

 

Jeg har lest hva du skrev. Du skrev blant annet "jenter sier mye de egentlig ikke mener, og stakkars dere gutter som må lære å tolke hva vi mener eller ikke", hvorpå jeg skrev" Jeg skjønner ikke poenget med å si slikt hvis du ikke mener det".

 

Spade = Spade

 

Jeg beklager hvis du oppfattet innlegget som surt. Jeg ser forøvig ikke noe sarkasme i innlegget jeg skrev heller.

5584621[/snapback]

 

Det er jo akkurat det samme. Man kan f.eks også si, neida jeg har lyst på stratos i dag.

 

Jeg vet ikke hvor gammel du er, og om du er 15 vil du kanskje få større forståelse for kvinnfolk og slikt når du vokser deg til litt ;) Jeg driver ikke å sier ting jeg ikke mener, kvinnfolk generelt sier mye de ikke mener. Du spurte hvorfor JEG sier ting jeg ikke mener.

 

Og helt ærlig, om typen min hadde spurt meg om han virkelig måtte kjøpe noe eller gjøre noe for meg på valentines dagen, så hadde jeg glatt sett kjærlig på han og sagt: neida. (for om han virkelig må spørre så betyr det at han gjør det kun fordi han må, og ikke av eget iniativ, og da er jo hele vitsen borte.

Lenke til kommentar

Linn Christin, darkness| er eldre enn deg. :)

 

Ser heller ikke noe poeng i å si at du ikke vil ha noe om det ikke faktisk er slik. Vil du egentlig ha noe, men klarer deg uten kan du la være å nevne det mm. det kommer spørsmål. Å si at en liten gave hadde vært kos har aldri skadet noen.

 

Selv kommer jeg til å bruke dagen til å skjelle ut alle som bedriver klissete aktiviteter eller prøver å prakke på meg noe dritt. Lenge lever bitterheten!

Lenke til kommentar

:!:

Linn Christin, darkness| er eldre enn deg. :)

 

Ser heller ikke noe poeng i å si at du ikke vil ha noe om det ikke faktisk er slik. Vil du egentlig ha noe, men klarer deg uten kan du la være å nevne det mm. det kommer spørsmål. Å si at en liten gave hadde vært kos har aldri skadet noen.

 

Selv kommer jeg til å bruke dagen til å skjelle ut alle som bedriver klissete aktiviteter eller prøver å prakke på meg noe dritt. Lenge lever bitterheten!

5584691[/snapback]

 

Saken var jo at det kom spørsmål :!:

 

Typen:Linn Christin, trenger jeg å kjøpe gave til deg på bursdagen din neste uke?

Linn Christin: Neida *se søtt på*

 

Og jeg hata han ikke fordi det ikke kom noen gave. Jeg ble ikke sur og sinna. Poenget er at det allikevel hadde vært koselig med en liten oppmerksomhet. Dette fortalte jeg han som sa at dama hadde sagt at de ikke trengte å bry seg om dagen. Det er ikke sikkerty hu blir sur og sinna og alt det der, men sjangsen er stor for at hu ville satt stor pris på en pitteliten oppmerksomhet. Er det så vanskelig å forstå? :innocent: Jenter liker forsåvidt oppmerksomhet uansett hvilken dag i året det er ;)

 

Kanskje han ikke har hatt så mye kvinnfolk-erfaring da, til tross for at han er eldre enn meg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...