Demander1988 Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Heisann hopp! Jeg har brukt Apacer C2700 256 MB CL.2.5 x 2 i 4 år nå, så tenkte jeg det var på tide å kjøpe seg en ny rambrikke. Så jeg bestilte Crucial PC3200, og det skal jeg vistnok ikke ha gjort, fordi når jeg satt den i ville ikke pcen starte!! Jeg har prøvd de gamle brikkene igjen, ja jeg har sjekket tilkoblinger av ledninger inne i pcen. Det er heller ikke PSU som er gåen. Leste nettopp i bruker manualen : Setter man inn to av forskjellige typer RAM vil det ofte hende at skjermen viser svart og stand by lyset lyser. Sto selvfølgelig ingen løsning >< Det eneste som går er lyset på hovedkortet og PSU/CPU viftene mine. Noen som vet hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Aller først, sjekk ut at minnebrikkene sitter godt ned i slottene, noen bommer der... Endret 9. februar 2006 av jarmo Lenke til kommentar
Demander1988 Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Aller først, sjekk ut at minnebrikkene sitter gidt ned i slottene, noen bommer der... 5577367[/snapback] En pc skal komme lenger enn at man ser CPU og PSU vifta gå uten at rambrikkene sitter skikkelig i, hva? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Aller først, sjekk ut at minnebrikkene sitter gidt ned i slottene, noen bommer der... 5577367[/snapback] En pc skal komme lenger enn at man ser CPU og PSU vifta gå uten at rambrikkene sitter skikkelig i, hva? 5577380[/snapback] Gjør nok ikke det... Lenke til kommentar
Demander1988 Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Aller først, sjekk ut at minnebrikkene sitter gidt ned i slottene, noen bommer der... 5577367[/snapback] En pc skal komme lenger enn at man ser CPU og PSU vifta gå uten at rambrikkene sitter skikkelig i, hva? 5577380[/snapback] Gjør nok ikke det... 5577404[/snapback] Det jeg prøver å si er at de sitter skikkelig i.. Jeg prøvde ram brikka på den andre pcen min også, med samme speccs som den forrige, samme skjedde. Svart skjerm, det er klart missmatch med rambrikkene. Hvordan får jeg fiksa detta? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Aller først, sjekk ut at minnebrikkene sitter gidt ned i slottene, noen bommer der... 5577367[/snapback] En pc skal komme lenger enn at man ser CPU og PSU vifta gå uten at rambrikkene sitter skikkelig i, hva? 5577380[/snapback] Gjør nok ikke det... 5577404[/snapback] Det jeg prøver å si er at de sitter skikkelig i.. Jeg prøvde ram brikka på den andre pcen min også, med samme speccs som den forrige, samme skjedde. Svart skjerm, det er klart missmatch med rambrikkene. Hvordan får jeg fiksa detta? 5577408[/snapback] Noen hovedkort krever at man installerer brikkene i bestemte slotter hvis de er enten ensidige eller tosidige, hvilket HK vi snakker om ? ps. det er forbud å starte opp flere like tråder... Endret 9. februar 2006 av jarmo Lenke til kommentar
Demander1988 Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Aller først, sjekk ut at minnebrikkene sitter gidt ned i slottene, noen bommer der... 5577367[/snapback] En pc skal komme lenger enn at man ser CPU og PSU vifta gå uten at rambrikkene sitter skikkelig i, hva? 5577380[/snapback] Gjør nok ikke det... 5577404[/snapback] Det jeg prøver å si er at de sitter skikkelig i.. Jeg prøvde ram brikka på den andre pcen min også, med samme speccs som den forrige, samme skjedde. Svart skjerm, det er klart missmatch med rambrikkene. Hvordan får jeg fiksa detta? 5577408[/snapback] Noen hovedkort krever at man installerer brikkene i bestemte slotter hvis de er enten ensidige eller tosidige, hvilket HK vi snakker om ? ps. det er forbud å starte opp flere like tråder... 5577417[/snapback] asus A7V8X - laugh it up Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Tjaa ! VIA KT 400-brikkesett er ikke så kresen på minne og Crucial brikkene er stort sett spisbare for alle HK... Lenke til kommentar
mofopop Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Har du sjekket qualified vendors list i brukermanualen? Det kan faktisk godt hende at hovedkortet ditt ikke støtter den rambrikken du har satt i Lenke til kommentar
Demander1988 Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Har du sjekket qualified vendors list i brukermanualen?Det kan faktisk godt hende at hovedkortet ditt ikke støtter den rambrikken du har satt i 5577497[/snapback] Det har jeg, brikken er til og med anbefalt for PCEN min Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Høres ut som om du enten har defekt ram eller at rammen er plasser feil. Prøv å bruke bare en rambrikke, og prøve forskjellige plasseringer (slots). Lenke til kommentar
Demander1988 Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Høres ut som om du enten har defekt ram eller at rammen er plasser feil. Prøv å bruke bare en rambrikke, og prøve forskjellige plasseringer (slots). 5577522[/snapback] Har prøvd det. Snakka med en på kundesupport, han sa "on the motherboard you have a silver batteri. Take this out when the machine is of for about 5 - 10 minutes to clear the sinus. Set inn again, and try starting with the old memory installed, just to check if the machine works at all. If it starts up, call back and we'll see what it can be". Silverbattery = PSU? I såfall har jeg prøvd det alt Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Høres ut som om du enten har defekt ram eller at rammen er plasser feil. Prøv å bruke bare en rambrikke, og prøve forskjellige plasseringer (slots). 5577522[/snapback] Har prøvd det. Snakka med en på kundesupport, han sa "on the motherboard you have a silver batteri. Take this out when the machine is of for about 5 - 10 minutes to clear the sinus. Set inn again, and try starting with the old memory installed, just to check if the machine works at all. If it starts up, call back and we'll see what it can be". Silverbattery = PSU? I såfall har jeg prøvd det alt 5577533[/snapback] Nei, han mener nok batteriet som sitter på hovedkortet. Det ser ut som en større version av et klokke-batteri. Lenke til kommentar
Demander1988 Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Høres ut som om du enten har defekt ram eller at rammen er plasser feil. Prøv å bruke bare en rambrikke, og prøve forskjellige plasseringer (slots). 5577522[/snapback] Har prøvd det. Snakka med en på kundesupport, han sa "on the motherboard you have a silver batteri. Take this out when the machine is of for about 5 - 10 minutes to clear the sinus. Set inn again, and try starting with the old memory installed, just to check if the machine works at all. If it starts up, call back and we'll see what it can be". Silverbattery = PSU? I såfall har jeg prøvd det alt 5577533[/snapback] Nei, han mener nok batteriet som sitter på hovedkortet. Det ser ut som en større version av et klokke-batteri. 5577581[/snapback] Da er det fjernet, fikk beskjed om å la det ligge som sagt, 10-15 minutter. Hvis detta funker, er vi enige om at brikke var defektiv? Da burde jeg altså få en ny tilsendt fra komplett? Lenke til kommentar
Demander1988 Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Høres ut som om du enten har defekt ram eller at rammen er plasser feil. Prøv å bruke bare en rambrikke, og prøve forskjellige plasseringer (slots). 5577522[/snapback] Har prøvd det. Snakka med en på kundesupport, han sa "on the motherboard you have a silver batteri. Take this out when the machine is of for about 5 - 10 minutes to clear the sinus. Set inn again, and try starting with the old memory installed, just to check if the machine works at all. If it starts up, call back and we'll see what it can be". Silverbattery = PSU? I såfall har jeg prøvd det alt 5577533[/snapback] Nei, han mener nok batteriet som sitter på hovedkortet. Det ser ut som en større version av et klokke-batteri. 5577581[/snapback] Da er det fjernet, fikk beskjed om å la det ligge som sagt, 10-15 minutter. Hvis detta funker, er vi enige om at brikke var defektiv? Da burde jeg altså få en ny tilsendt fra komplett? 5577606[/snapback] Jeg har visst klart å drite meg såpass ut at jeg bestilte DDR2 i stedet for DDR-Dimm.. Men kortet matcha de gamle kortene mine perfekt i størrelse og mål. Var ingen motstand for å få den inn i socketen. Men burde det alikevel ødelegge pcen min å kjøre feil rambrikke? Endret 9. februar 2006 av Demander1988 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Nei nei å atter nei... Det var en kjedelig forglemmelse, godt mulig du har svidd den DDR2 brikken siden DDR2 har lavere spenning enn DDR. Lever hovedkortet fortsatt? NB. Gjør litt mer research før du handler noe Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Ville ikke trodd hovedkortet ble ødelagt (kan hende) siden DDR2 bruker lavere spenninger. Men kan det da ikke bli overspenning og en kortsluttning vil oppstå? Noe som igjen resulterer i ødeleggelser på hovedkortet. Jeg skal ikke si noe sikkert, men det kan hende kortet er ødelagt hvis den ikke vil starte med de gammle brikkene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå