lazwola Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Har planer om å lage min egen CPU duct, eventuelt kjøpe ferdig kit. Noen som har erfaringer med denne typen oppsett? Har en AMD Athlon XP 2600+ som for tiden ligger på 40-45 grader med boxed kjøler og en Papst 70mm vifte. Dette er en helt kurant temperatur for dette oppsettet, men jeg har litt lyst til å prøve å lage en slik "kanal" for kaldlufta rett inn på CPU. Siden 70mm er en litt upraktisk dimensjon, har jeg som smått begynt å plukke litt på en del gamle 80 og 70mm vifter jeg har liggende, for å bruke "rammen" til disse som base for en gummislange. Men hvor skal man finne en 15cm lang stubb av en 70-80mm gummislange? Hadde vært interessant og sett hvilke erfaringer andre har med slikt, og eventuelt se bilder! PS: I den samme kassen har jeg tenkt å kutte et hull til en 120mm vifte i toppen av kabinettet, slik at varmlufta blir sugd rett ut toppen. Hva trenger jeg for å foreta en slik "operasjon"? Takker for alle svar og tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå