sveintoreahus Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 fikk en melding i går kveld, men jeg har ikke numret til senderen i kontaktlisten min.. hvordan kan jeg spore opp numret? jeg har prøvd telefonkatalogen.no og opplysningen1881.no, men de fant det ikke Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hvis de ikke er i telefonkatalogen er det vanskelig å spore opp hvem det eventuelt har vært som sendte meldingen. Politiet kan muligens gjøre det om det har med trusler eller lign å gjøre... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Eventuelt så funker det å sende melding tilbake og spørre. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Om det var en lite hyggelig melding, kan du jo gå til politiet. Ellers er det lurt å kontakte operatøren, de kan som regel finne ut sånt om avsender har samme operatør. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Hvis ikke 1881 eller andre nummeropplysnings-tjenester har registrert nummeret så er enten mobilen tilknyttet et firma, er mange som har mobiltelefoner via jobb som ikke er registrert. F.eks alle Statoil-ansatte vil ikke ha alle sine ansattes sine telefoner tilgjengelig på det offentlige markede. Eller så er løsningen at vedkommende har reservert seg mot å stå hos nummeropplysningstjenester (les:skjult nr.) Løsningen, hvis du absolutt skal vite hvem som står registrert bak nr er å ta kontakt med de respektive teleoperatører som telenormobil kunderservice på 09000 eller Netcom kundeservice på 05050..og så videre. Men selvsagt, er kunden registrert på et lite telefonselvskap så er sjangsen enda mindre for å finne ut hvem eieren er. Om det var en lite hyggelig melding, kan du jo gå til politiet. 5577649[/snapback] Da må det være den alvorlighetsgraden at saken skal anmeldes for at politiet vil gjøre noe. Edit: jobber på 1881 selv hva jeg prater om Endret 9. februar 2006 av B|Real Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Har prøvd å spore endel nummer tidligere og har funnet at eniro.no sin nummersøk finner ofte nummer som telefonkatalogen.no ikke finner. Ellers er det sant som han før meg sa, hvis avsender har superhemmelig nummer så må det en politianmeldelse til før snuten sporer opp sender ID. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå