nordemoniac Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hei! Jeg har noen kald-katoder (reagerer ikke på lyd) som jeg har kunne tenkt meg å koble på et par høyttalere (bilhøyttalere f.eks.), er dette mulig? Sånn at den får strømmen som høyttaleren får? Eller vil dette bare bli tull? Bedre å kjøpe noen som reagerer på lyd kanskje... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Det finnes masse eletronikk som lar deg koble diverse lys på som vil regaere på lyd. Koble lys direkte på høytalerstrømmen tror jeg neppe er lurt. Enten vil du få så lite strøm at det ikke vil lyse, ellers vil du ved høyt volum ødelegge katodene. -Stigma Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Det finnes masse eletronikk som lar deg koble diverse lys på som vil regaere på lyd. Koble lys direkte på høytalerstrømmen tror jeg neppe er lurt. Enten vil du få så lite strøm at det ikke vil lyse, ellers vil du ved høyt volum ødelegge katodene. -Stigma 5577272[/snapback] Hehe, takk for svar!=) Tenkte muligens det var noe sånt.. Jeg har to Katoder som hver styrer to lys (altså totalt 4 lys) og en lyd-styrer koster visst 40 spenn... Tror jeg går for en sånn jeg.. Er det ulovlig med sånt i bil? LOL Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hehe, takk for svar!=)Tenkte muligens det var noe sånt.. Jeg har to Katoder som hver styrer to lys (altså totalt 4 lys) og en lyd-styrer koster visst 40 spenn... Tror jeg går for en sånn jeg.. Er det ulovlig med sånt i bil? LOL 5577306[/snapback] Gjett 3 ganger om det er lovlig i bilen da.... Du bor i norge.. Jeg kan garantere deg at, hvis purken tar det, så får du minimum beskjed om å slå det av (iallefall hvis du kjører) ikke spørr hvordan jeg vet det.. Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Gjett 3 ganger om det er lovlig i bilen da.... Du bor i norge.. Jeg kan garantere deg at, hvis purken tar det, så får du minimum beskjed om å slå det av (iallefall hvis du kjører) ikke spørr hvordan jeg vet det.. 5579216[/snapback] Men det er ikke bot første gang vel? Endret 10. februar 2006 av nordemoniac Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Kommer an på politimannen sin dag, jeg har jo forsåvidt ettertrykkelig prøvd meg frem til hvilke dager som er gode for en politimann(5 forenkla forelegg ) og for meg ser det ut til at de har dårlig dag hver dag For å besvare spm joda du kan få forelegg første gangen du blir tatt. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 det er lov så lenge du står stille, du har ikke lov så lenge du kjører... grunnen er for at man ikke skal forstyrre andre fører i trafikken Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 det er lov så lenge du står stille, du har ikke lov så lenge du kjører...grunnen er for at man ikke skal forstyrre andre fører i trafikken 5581917[/snapback] Virker vel rimelig;) Congrats med post 400;P Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 det går vel å ha katoderøra slått på inne i bilen så lenge de lyser kostant. om du monterer en lyd sensor, så kan det fort bli andre boller. btw, det skal gå å få kjøpt batterier som du kan bruke til denne type utstyr. er bare usikker på hvor du får tak i. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 det går vel å ha katoderøra slått på inne i bilen så lenge de lyser kostant. om du monterer en lyd sensor, så kan det fort bli andre boller. 5583497[/snapback] tja... er usikker jeg, men det blir sikkert sett på som "unødvendig" lys elns fra snuten sin side å dermed er det plutselig fyfy elns nordemoniac: yey 400 poster Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 det går vel å ha katoderøra slått på inne i bilen så lenge de lyser kostant. om du monterer en lyd sensor, så kan det fort bli andre boller. btw, det skal gå å få kjøpt batterier som du kan bruke til denne type utstyr. er bare usikker på hvor du får tak i. 5583497[/snapback] Nei, politiet reagerer rimelig kjapt hvis du har for mye lys inne i bilen, uansett om det blinker eller bare er på... Bare test det du.... Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) det går vel å ha katoderøra slått på inne i bilen så lenge de lyser kostant. om du monterer en lyd sensor, så kan det fort bli andre boller. btw, det skal gå å få kjøpt batterier som du kan bruke til denne type utstyr. er bare usikker på hvor du får tak i. 5583497[/snapback] Nei, politiet reagerer rimelig kjapt hvis du har for mye lys inne i bilen, uansett om det blinker eller bare er på... Bare test det du.... 5583860[/snapback] Hehe, kan bli skummelt;P Men faen, det er jo så tøft! Endret 12. februar 2006 av nordemoniac Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 vel det er jo bare å legge lyset på en bryter, og så slå det av til vanlig kjøring, og heller ha det på når det passer best Lenke til kommentar
nordemoniac Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Godt poeng! Er vel forsåvidt kanskje det beste å gjøre:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå